۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
میزان معرفی پروژه‌های بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها رصد می‌شود
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

میزان معرفی پروژه‌های بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها رصد می‌شود

آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: از این پس میزان معرفی پروژه‌ها بخش کشاورزی به بانک‌های غیرتخصصی برای دریافت تسهیلات از طریق وزارت جهاد کشاورزی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس رصد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست (امروز ۴ مردادماه) این کمیسیون، گفت: با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی،   مسئولان بانک ملی و اعضای شورای بانک‌های دولتی موضوع استفاده از تسهیلات بانک‌های غیر تخصصی در حوزه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون بانک‌های غیرتخصصی موظف هستند که حداقل ۱۵ درصد از تسهیلات پرداختی خود را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند، عنوان کرد: به دلیل دو سویه بودن این قانون از یک سو بانک کشاورزی باید از این ظرفیت استفاده کند و از سوی دیگر بانک‌ها تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه از این پس میزان معرفی پروژه‌ها بخش کشاورزی به بانک‌های غیرتخصصی برای دریافت تسهیلات از طریق وزارت جهاد کشاورزی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس رصد می‌شود، ادامه داد: در خصوص سخت و نفس‌گیر بودن تضامین بانکی برای دریافت تسهیلات بخش کشاورزی نیز مباحثی از سوی نمایندگان مردم مطرح شد. برخی از بانک‌ها اسناد کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات تایید نمی‌کنند که مقرر شد در این زمینه بانک‌ها شرایط را تسهیل کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه ربوی بودن تسهیلات بانکی، برخی از نمایندگان مواردی را مطرح کردند که مقرر شد اینجانب به عنوان یکی از اعضای کمیسیون به نمایندگی این موضوع را رصد کنم.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha