۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
دولت جدید پرداختن به معیشت مردم و اشتغال را محور امور قرار دهد
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس:

دولت جدید پرداختن به معیشت مردم و اشتغال را محور امور قرار دهد

انتظار می رود دولت منتخب با بکارگیری همه ظرفیت های کشور در راه تحقق اهداف اقتصادی، فرهنگی نظام گام برداشته و مسائلی از جمله معیشت مردم، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را محور اساسی کار خود قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم متینیان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای کشورمان، گفت: ملت تاریخ ساز ایران، علی رغم انبوه مشکلات اقتصادی و تحریم های انتخاباتی از سوی دشمنان قسم خورده و همچنین جریانات معاند و مخالف، نشان دادند در بزنگاه های مهم و حساس تاریخی با الهام از رهنمودهای رهبر فرزانه و تاسی از خون پاک شهیدان، پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند و با حضور هوشمندانه در انتخابات ۲۸ خرداد برگ زرین دیگری از دفتر وفاداری به نظام و انقلاب را ورق زدند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتخاب رییس جمهور منتخب، اظهار کرد: انتظار می رود دولت منتخب آیت الله رئیسی با بکارگیری همه توان و ظرفیت های کشور و با هماهنگی سایر قوا و دستگاه ها در راه تحقق اهداف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظام گام برداشته و مسائلی از جمله معیشت مردم، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را محور اساسی کار خود قرار داده و برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گام های موثری برداشته و به اقتصاد فلاکت بار حاکم بر جامعه سامان دهد.

وی ادامه داد: خوزستان با دارا بودن ظرفیت های فراوانی، دومین استان صنعتی کشور است؛ خوزستان حدود ۷۵ درصد درآمد کل کشور را تامین می کند؛ این استان با احتساب نفت، رتبه دوم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است و رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی و رتبه دوم صادرات کالاهای غیرنفتی را دارد اما شرم آور است که این استان زرخیز و این گاوصندوق ارزی و پولی کشور، از فقیرترین، محروم ترین و ازعقب افتاده ترین استان های کشور محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در این استان می تواند کلیه مواد غذایی کشور را تامین کند اما افسوس که با نگاه غلط دولتمردان به خوزستان، این طرح سالها روی زمین مانده است.

متینیان گفت: درد اینجاست که این دولت بیش از دولت ها به موضوع حفاظت از محیط زیست دم زده است اما در عمل بجای دفاع از حق آبه رودخانه ها، به طرز فجیعی نقش تسهیل گر اجرای پروژه های غارتگر آّب را ایفا کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد دارد حیات خوزستان و حتی استان های جنوب و جنوب غرب  به حیات رودخانه های خوزستان بسته است؛ مرگ کارون، کرخه، دز و غیره، مساوی با مرگ خوزستان برابر بوده و مرگ این استان مساوی با مرگ ایران است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی، اظهار کرد: مردم خوزستان در استقبال از دولت در سال ۹۶ گفتند "ما که هوا نداریم اما هواتو داریم" اما شما چه پاسخی به این احساسات پاک داده اید و طی ۸ سال چه تدبیری برای خوزستان کردید؟ کدام شعله امید را در دل جوانان این استان روشن کردید؟ چه تدبیری برای استقلال، اشتغالزایی جوانان بیکار در استان خوزستان انجام دادید؟.

وی خطاب به روحانی، ادامه داد: آبروی از دست رفته دولت بی تدبیر شما در سفر معاون اول‌تان به خوزستان برنمی گردد؛ آبروی دولت شما در سیل خوزستان در فروردین سال ۹۸ و هم اکنون نیز در دوران بی آبی در تابستان ۱۴۰۰ باز نمی گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مردم خوزستان فرق بین خودی و غیرخودی را خوب می دانند و به رغم توطئه های دشمنان و معاندین، با امید و نشاط پای آرمان های انقلاب و خوی شهیدان ایستاده اند و اجازه نخواهند داد مخالفین و معاندین به خواسته شوم خود در این استان برسند.

متینیان گفت: مردم خوزستان در زمین دشمن بازی نمی کنند، زیرا ۸ سال دفاع مقدس حافظ اسلام، انقلاب و نظام هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم حوزه انتخابیه اش، تصریح کرد: مردم خوزستان مطمئن باشید مجمع استان و مجلس انقلابی با روی کار آمدن دولتی انقلابی و عدالت محور، وظیفه دارد برای عزت و سربلندی‌تان از هیچ کوششی دریغ نکند.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha