۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
انتظار افت شاخص در روزهای آینده| پایان فصل مجامع و انتظارات آینده بازار
تحلیل روزانه بورس؛

انتظار افت شاخص در روزهای آینده| پایان فصل مجامع و انتظارات آینده بازار

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در روزهای آینده انتظار افت در بازار وجود دارد، گفت: این افت موقتی خواهد بود چراکه فصل مجامع به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، امروز در دقایق ابتدایی معاملات شاهد روند صعودی در بازار سرمایه بودیم.این روند تا پایان معاملات ادامه پیدا کرد و در نهایت بازار امروز با رنگ سبز بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که شایعه خروج سیمان از بورس کالا دلیل اصلی ریزش امروز گروه سیمان بوده است.

امروز، نماگر اصلی بورس  ۱۲ هزار و ۱۱۳ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۲۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن ، در انتهای معاملات،   یک هزار و ۳  واحد افزایش داشت و رقم ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی نیز امروز با روند بازار همسو بود و افزایش یافت تا این شاخص به یک قدم بالاتر از یک میلیون واحد برسد. در نهایت با رشد ۱۱ هزار و ۴۳۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۰ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. امروز نماد های بیشتری از این گروه روند منفی داشتند.

امروز اکثر نماد های گروه گانی غیرفلزی سبز رنگ بودند و نماد «کاذر» با رشد نزدیک به ۴ درصدی بیشترین افزایش را در بین نماد های این گروه داشت. امروز اکثر نماد های گروه محصولات شیمیایی سبز رنگ بودند. اکثر نماد های گروه خودرو و ساخت قطعات کاهش قیمت داشتند و نماد «خمهر» با افت نزدیک به ۵ درصدی بیشترین ریزش را داشت. در گروه بانکها و موسسات اعتباری اکثر نماد ها روند منفی داشتند.

امروز  نماد «ومعادن» بیشترین رشد و نماد «وسکرشا» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «کگل» امروز بیشترین تاثیر در روند نزولی  شاخص کل را داشت.

مصطفی عقیلی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با معاملات امروز بورس اظهار کرد: با اینکه پیش‌بینی می‌شد بازار در روزهای آینده و بعد از تعطیلات با تحرکات مثبت نمادهای کوچک همراه باشد و گروه سیمان و مواد غذایی از جمله گروه‌هایی باشند که مورد توجه تحلیلگران برای هفته پیش روی بازار قرار گیرند، شایعه خروج سیمان از بورس کالا یک جو حرکتی منفی در بازار به وجود آورد.

وی در ادامه مطرح کرد: با خارج شدن معاملات سیمان از بورس کالا، شفافیت از روی معاملات این بازار برداشته می‌شود و روزگار سیمان سیاه‌تر از گذشته نیز خواهد شد، به این ترتیب، معامله‌گران به دنبال شایعه‌های به وجود آمده سعی در خروج از این سهم‌ها کردند و علت عمده افت اندک شاخص در اواسط معاملات همین بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مجامع شرکت‌های بورسی به طور کلی اخبار مثبتی را به بازار سرمایه داده‌اند، گفت: گزارش‌های منتشر شده در مجامع نشان می‌دهد شرکت‌ها درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند و هنوز برخی از نمادها در برخی گروه‌ها به همین دلیل بازگشایی نشده‌اند که همزمان با بازگشایی آن‌ها می‌توان انتظار رشدی دیگر را در شاخص کل داشت، اما این رشد چندان ثابت هم نخواهد بود چراکه مقاومت یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی شاخص نزدیک است.

عقیلی اضافه کرد: بعد از تعطیلی‌های چند روز به نظر می‌رسد با فشار عرضه در بازار مواجه باشیم البته این اتفاق موقتی خواهد بود و دوباره بازار به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha