۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
وضعیت بحرانی مرغداران ایلامی/ مسئولان بی توجهی هستند
رئیس اتحادیه مرغداران ایلام:

وضعیت بحرانی مرغداران ایلامی/ مسئولان بی توجهی هستند

ایلام- قیصوری، رئیس اتحادیه مرغداران ایلام با اشاره به وضعیت بحرانی مرغداران ایلامی، گفت: مسئولان استان به مشکلات مرغداران بی توجه هستند.

عزیز قیصوری در گفت و گو با خبرنگار بازار در مورد حضور مرغداران استان در استانداری ایلام، افزود: مشکل مرغداران این است که در حال حاضر جوجه ای که با قیمت چهار هزار تومان باید به مرغدار بدهند، با ۹ هزار تومان می دهند، کرایه، نهاده و همه چیز را با قیمت بالا می گیرند اما در آخر باید مرغ را با قیمت مصوب بدهیم.

هزینه های جوجه ریزی و نهاده ها بالاست
قیصوری اضافه کرد: قیمت ذرت و سویا و... بالاست و با این گرانی جوجه و خوراک آنها، ولی مرغ را با همان قیمت مصوب از ما خریداری می کنند.

رئیس اتحادیه مرغداران ایلام بیان کرد: در ابتدا برای جوجه و نهاده و هزینه های مرغداران کاری نمی کنند، اما در انتها که بحث مرغ است، دستگاه های نظارتی وارد می شوند و مرغ را با همان قیمت مصوب از مرغداران می گیرند.

وی گفت: وقتی هزینه های جوجه، پرورش آن و نهاده ها با نرخ بالا مصوب و تولید می شود، طبیعتا در نهایت باید قیمت مرغ هم همانگونه باشد.

نزدیک به ۳۲ ماه است هیچ نتیجه ای نگرفته ایم
 قیصوری تصریح کرد: مسئولان اگر می توانند قیمت جوجه ها و نهاده ها و هزینه های پرورش را هم پایین بیاورند، تا قیمت تمام شده  مرغ برای مرغدار و مردم مناسب باشد.

رئیس اتحادیه مرغداران ایلام گفت: استانهای همجوار تصمیم گیری کردند و قیمت مرغ را تغییر داده اند، نظر مرغداران این است که میانگین نرخ این چند استان همجوار را برای مرغداران تعیین شود و مرغداران استان هم حاضر هستند برای مردم ایلام چیزی کمتر از آن مبلغ را تعیین کنند.

قیصوری گفت: حرف مرغدار این نیست که  قیمت مرغ را افزایش دهید، بلکه قیمت نهاده ها و مولفه های تولید را پایین بیاورید، اگر قیمت نهاده ها و هزینه های تولید به قیمت مصوب است، نرخ خرید مرغ هم باید به قیمت مصوب باشد، بخشنامه را باید به طور دقیق اجرا کنند.

 وی با اشاره به اینکه در سال حمایت از تولید، این اقدامات حمایت از تولید نیست،  افزود: نزدیک به ۳۲ ماه است که این وضعیت را داریم و با وجود پی گیری ها هیچ نتیجه ای نگرفته ایم.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha