۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
قیمت بیت کوین بیش از ۳۸ هزار دلار شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین بیش از ۳۸ هزار دلار شد

قیمت رمز ارزها با سرعت افزایش یافت. این اولین بار طی سه ماه گذشته است که نرخ رشد روزانه قیمت بیت کوین و دوج کوین به بیش از ۱۰ درصد رسیده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز دوشنبه ۲۶ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزهای صعود بزرگی را تجربه کرد. در این روز قیمت هر بیت کوین به مرز ۳۸ هزار و ۸۰۰ دلار رسید که ۱۲ درصد بالاتر از روز قبل بود.

این اولین بار طی شش هفته اخیر است که قیمت بیت کوین  به ۳۸ هزار دلار رسید و مهمتر اینکه اولین بار طی سه ماه گذشته است که قیمت بیت کوین رشد دو رقمی را در یک روز تجربه کرده است.

در این روز هر اتریوم با قیمت دو هزارو ۳۷۰ دلار مبادله شد که رشدی بالغ بر ۸ درصد نسبت به روز قبل داشت و ارزش هر XRP بعد از تجربه افزایش بالغ بر ۹.۵ درصدی در مرز ۶۶ سنت قرار گرفت. دوج کوین هم در این روز با قیمت ۲۲ سنت مبادله شد که ۱۳.۵ درصد بالاتر از روز قبل از ان بود.

رکورد شکنی بیت کوین در این روز یکی از مهمترین خبرهای منتشر شده در رسانه های دنیا بود. گزارشها نشان می دهد دلیل رشد قیمت این رمز ارز افزایش پذیرش ان در امریکا و تصمیم گیری برای ره اندازی حسابهای وابسته به رمزارزها است.

سیاستی که برای اولین بار توسط بانک جی پی مورگان پیشنهاد شده است و شمار دیگری از بانکها هم در تلاش هستند تا با راه اندازی ان مشتری های بیشتری را جذب کنند.

 سی ان بی سی نوشت: «با وجود اینکه برخی از کشورهای در حال توسعه به مقابله با این بازار پرداخته اند ولی پذیرش بیت کوین و دیگر رمز ارزها در امریکا باعث رشد ارزش انها شد. امریکا یکی از مهمترین بازارها برای رمز ارزها است. این کشور هم در استخراج رمز ارز و هم در معاملات ان سهم قابل توجهی دارد و به همین دلیل اخبار مثبت در امریکا بازار را متحول کرده است.»

سوال دیگری که در گزارشها پرسیده شده است دلیل رشد دو رقمی ارزش بیت کوین طی بیست و چهار ساعت گذشته است. سی ان ان نوشت: «رشد دو رقمی ارزش بیت کوین نشان می دهد بازار اماده جهش بزرگی است. جهشی که می تواند قله دیگری را در بازار رمز ارزها ثبت کند. این برای اولین بار است که قیمت بیت کوین بالغ بر ۱۲ درصد رشد کرده است و به نظر می رسد نقطه اغاز تغییری بزرگ در بازار باشد.»

مساله دیگری رشد ۱۳.۵ درصدی ارزش دوج کوین در این روز است. دوج کوین همواره به عنوان رمز ارزی شناخته می شود که تاب اوری بالایی دارد و تغییرات قیمتی ان کمتر از دو درصد است.

در طی یک ماه اخیر و در جریان تمامی سقوط ها و صعودها در بازار رمز ارزها، هیچ گاه نرخ رشد ماهانه ارزش دوج کوین بیش از سه درصد نبود. ولی در روز گذشته ارزش دوج کوین ۱۳.۵ درصد افزایش یافت.  

سی ان بی سی بر این باور است که انتشار خبر تملک بیت کوین و دوج کوین توسط ایلان ماسک باعث رشد ارزش این دو رمز ارز با نرخ بالغ بر ۱۳ درصد در یک روز شده است. از طرف دیگر گزارشهای دیگری هم در مورد رشد تقاضا برای خرید دوج کوین به عنوان رمز ارزی که می تواند اینده اقتصاد دنیا را تحت تاثیرقرار دهد منتشر شد.

در این گزارش دلیل رشد تقاضا برای این رمز ارز به خصوص در میان جوانان، قیمت پایین آن و پتانسیل بالا برای رشد در بازار رمز ارزها ذکر شد. سی ان ان در این مورد نوشت: «جوانان از دوج کوین برای پس انداز استفاده می کنند. طی یک ماه  اخیر سرمایه گذاری افراد کمتر از ۱۵ سال در این بازار ۲۱ درصد رشد کرده است و این تغییر بزرگی است و نشان از نگاه مثبت نسل اینده به دوج کوین دارد.»

کد خبر: ۱۰۰٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha