۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
مسئولان استانی فکر اساسی برای حل کمبود آب کشاورزی طارم نمی کنند
نماینده مردم زنجان در مجلس:

مسئولان استانی فکر اساسی برای حل کمبود آب کشاورزی طارم نمی کنند

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه کشاورزان طارمی با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند، گفت: مسئولان استانی فکر اساسی برای حل این مشکل نکرده و کوتاهی می‌کنند. 

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت گاز استان باید گاز رسانی به روستاهای صعب‌العبور را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهد، گفت: متأسفانه چهار روستای چورزق طارم که بالای ۲۵۰ خانوار جمعیت داشتند از نعمت گاز محروم بودند ولی با رایزنی های انجام‌گرفته کلنگ گازرسانی به این تعداد روستا انجام شد.

وی اظهار کرد: این چهار روستا به علت صعب‌العبور بودن از نعمت گاز محروم بودند چرا که در این روستاها مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و معارض  وجود داشت که مشکل حل شد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه گازرسانی به این چهار روستای صعب‌العبور سه برابر هزینه گاز رسانی به روستاهای استاندارد است. 

طاهری با بیان اینکه زنجان با خشکسالی شدید دست‌ و پنجه نرم می‌کند، تأکید کرد: چهار ماه است که کشاورزان طارمی با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند و مسئولان استانی فکر اساسی برای حل این مشکل نکرده و کوتاهی می‌کنند. 

وی ابراز داشت: باید مسئولان برنامه‌ریزی بلند مدت برای مقابله با این کم‌آبی رودخانه قزل‌اوزن داشته باشند و باید ۳۰ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی شهرستان طارم ذخیره کنند و اگر یک سال منابع آبی نباشد درختان زیتون آبیاری نمی‌شوند و سرمایه‌های بخش کشاورزی شهرستان طارم از بین می‌رود. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سالی است که با خریداری آب از سد آیدوغموش مشکل کشاورزان طارمی تا حدود زیادی مرتفع شده و بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد آیدوغموش خریداری و در این رودخانه رهاسازی شد و این رودخانه در مسیر خود  ۱۸ هزار هکتار از مزارع و باغات طارم را سیراب می‌کند. 

کد خبر: ۱۰۰٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha