۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
 انتقال نفت از دریای عمان برای منطقه مکران، اشتغال و امنیت به همراه دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

انتقال نفت از دریای عمان برای منطقه مکران، اشتغال و امنیت به همراه دارد

شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: راه اندازی انتقال نفت و میعانات آن از طریق دریای عمان از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال برای اقتصاد منطقه مکران اهمیت دارد.

به گزارش بازار، مالک شریعتی صادرات نفت از طریق دریای عمان را بسیار مهم دانست و گفت: از این جهت که به مبادی صادرات نفت خام کشور تنوع می‌دهیم این موضوع اهمیت دارد، زیرا حق انتخاب داریم تا در صورتی که در مبادی دیگر یعنی خلیج فارس دچار مشکل شدیم بتوانیم از این طریق نیز نفت خام را صادر کنیم.

وی افزود: برای توسعه سواحل مکران نیاز به راه اندازی یک پیشران در این حوزه داشتیم و مهم ترین پیشران در اقتصاد ایران، نفت و گاز است. این مهم این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی را در منطقه مکران توسعه دهیم و اشتغال ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تصریح بر اینکه راه اندازی انتقال نفت و میعانات آن از طریق دریای عمان از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال برای اقتصاد منطقه مکران اهمیت دارد عنوان کرد: از نظر ایجاد امنیت آب های منطقه نیز این اقدام دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی به اندازه خط لوله انتقال نفت جاسک اشاره و اظهار کرد: راه اندازی این خط لوله توسط متخصصان ایرانی و استفاده از تجهیزات و خطوط لوله تولید شده در داخل کشور بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در شرایطی که درگیر تحریم بوده ایم متخصصین ایرانی یک پروژه بزرگ را اجرا کردند و اصل این موضوع پیام بسیار مهمی به تحریم کنندگان دارد و نشان می دهد اقتصاد کشور با تحریم دچار تعطیلی نمی شود. همچنین این اقدام پاسخی به کسانی بود که می گفتند اگر نتوانیم با خارج از کشور کار کنیم خودمان نمی توانیم در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha