۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در اردبیل تولید می‌شود
استاندار اردبیل:

روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در اردبیل تولید می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با راه اندازی چهار خط تولید جدید، تولید ماسک در استان از ۱۰۰ هزار در روز به ۲۰۰ هزار عدد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام جو صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده و کارخانه نساجی آرتا مد، گفت: با راه اندازی چهار خط تولید ماسک در استان که یک مورد نیز در مشگین شهر فعال و تولید ماسک در استان از ۱۰۰ هزار در روز به ۲۰۰ هزار عدد می رسد.

وی با اشاره به تولید لباس  کار پزشکی در کارخانه نساجی اردبیل تصریح کرد: روزانه یک هزار و ۴۰۰ لباس مخصوص پزشکی در این واحد تولید و در اختیار کادر بیمارستانی قرار می گیرد.

استاندار اردبیل با ابراز اینکه بخشی از ماسک های تولید شده در واحدهای تولیدی توسط خیرین خریداری و توزیع می شود، ادامه داد: بخشی هم توسط سپاه خریداری و در بسته های بهداشتی توزیع می شود.

بهنام جو با تاکید بر رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا در استان به بستری بودن ۳۰۰ نفر در بیمارستان ها اشاره و از روند صعودی این آمار خبر داد.

وی گفت: در راستای کاهش بار جمعیتی بیمارستان های استان، مرکز نقاهتگاه اردبیل با ۱۳۰ تخت راه اندازی شده که با همکاری مشترک سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده است.

استاندار اردبیل افزود: بیماران کرونایی در حال بهبودی، ۱۴ روز دوره نقاهت خود را، در این مرکز سپری می کنند.

کد خبر: ۱۰٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha