۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
جمع‌آوری اطلاعات ۵ هزار واحد تولیدی کشاورزی در قم
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

جمع‌آوری اطلاعات ۵ هزار واحد تولیدی کشاورزی در قم

قم - سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قم گفت: اطلاعات حدود پنج هزار واحد تولیدی کشاورزی و صنایع جانبی در استان قم جمع‌آوری شده است.

علی‌اصغر همت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت کاربرد GIS در تحلیل داده‌ها، اظهار داشت: امروزه در اختیار داشتن داده‌های بهنگام و استخراج اطلاعات مورد نیاز از این داده‌ها در گرفتن تصمیمات درست و مدیریت صحیح دارای اهمیت بسیاری است.

وی با بیان کاربرد GIS در تحلیل اطلاعات جغرافیایی به‌عنوان ابزاری مهم در مدیریت داده‌های زمین، افزود: استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (سیستم اطلاعات مکانی) برای کشف ارتباطات پیچیده و ناپیدای بین پدیده‌های مختلف زمین‌شناسی یکی از ابزارهای مهم برای سازمان جهاد کشاورزی است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قم ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات جغرافیایی را باعث سرعت بخشیدن به پردازش داده‌ها و اطلاعات دانست و ادامه داد: به‌منظور یکپارچه‌سازی فعالیت‌های معاونت بهبود تولیدات دامی و نظارت بهتر بر عملکرد واحدهای تولیدی استان، کلیه اطلاعات واحدهای مرغداری و دامداری اعم از صنعتی و سنتی پس از برداشت در این سیستم جمع‌بندی می‌شود.

وی از جمع‌آوری اطلاعات حدود پنج هزار واحد تولیدی کشاورزی و صنایع جانبی اعم از مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، صنایع کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و مجتمع‌های دامپروری و کاروانسراهای دام در قم خبر داد و گفت: اطلاعات کلیه واحدها، شامل مستندات مربوط به تأسیس، بهره‌برداری و کوچک روستایی پیاده‌سازی شده و سپس اسکن پرونده‌ها به تک‌تک واحدها الحاق شده است.

همت مهم‌ترین مزایای این سیستم را تهیه گزارش‌های آماری، تعیین فواصل بین واحدها، استفاده از لایه‌های اطلاعاتی دیگر، شناسایی بافت منطقه بر اساس دام قالب منطقه عنوان و تصریح کرد: با استفاده از این سیستم با مشاهده واحد در محیط جغرافیایی کلیه مدارک داخل پرونده بدون نیاز به فیزیک پرونده قابل رؤیت است.

وی با تأکید بر کاربردی بودن این سیستم در سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: این سیستم به‌حق یکی از کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین برنامه‌هایی است که در این زمینه راه‌اندازی گردیده است و می‌توان ادعا کرد جزء فعالیت‌های برجسته و افتخارآفرین سازمان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قم در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه به جهت دسترسی کلیه همکاران و کاربران ویژه در قالب تحت وب نیز راه‌اندازی شده است.

کد خبر: ۱۰٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha