۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
سود واردات برنج نصیب عده ای خاص می شود
عضو انجمن صنایع اتاق بازرگانی گرگان:

سود واردات برنج نصیب عده ای خاص می شود

گرگان- جرجانی، عضو انجمن صنایع اتاق بازرگانی گرگان گفت: ممنوعیت واردات برنج هیچ تاثیری بر بازار نخواهد داشت و تنها سود آن نصیب عده ای خاص خواهد شد.

حسن جرجانی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص ممنوعیت واردات برنج از اول مرداد ماه تا آبان ماه سال جاری، اظهار کرد: از روزهای گذشته ثبت سفارش انجام شده است و هنوز برنج بسیاری در کمرگ وجود دارد که ترخیص نشده است.

وی با بیان اینکه باید میزان واردات به اندازه نیاز باشد، خاطرنشان کرد: اینکه یک مدت زمان کوتاه این ممنوعیت اعلام شود تنها به ضرر مصرف کننده خواهد بود و این ممنوعیت سبب خواهد شد برنج های وارداتی که در کشور وجود دارد به قیمت بالاتر فروخته شود.

جرجانی تصریح کرد: این طرح از ساز و کارهای درستی برخوردار نیست و سال هاست که اجرا می شود اما هیچ گونه تاثیر مثبتی برای روی خرید و فروش این محصول نداشته است.

وی ادامه داد: وارد کننده گان برنج کمی بیش از اندازه دو انگشت دست است و عمده آن ها نیز به دست چهار نفر می رسد و سود این ممنوعیت را این افراد می برند چرا که آنها برنج وارداتی را از قبل با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می کنند و با قیمت بالا به فروش می رسانند.

عضو انجمن صنایع اتاق بازرگانی گرگان گفت: زمانی می تواند این طرح موفق باشد که مصرف واقعی برنج کشور برآورد شود تا بدانیم چه میزان به واردات و چه میزان به تولید داخلی این محصول نیازمند هستیم.  

کد خبر: ۱۰۰٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha