۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
آغاز واکسیناسیون ۵ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال جزیره خارگ/ استقبال از واکسن کووبرکت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

آغاز واکسیناسیون ۵ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال جزیره خارگ/ استقبال از واکسن کووبرکت

بوشهر- کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز واکسیناسیون ۵ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال جزیره خارگ خبر داد و گفت: استقبال مردم از واکسن کووبرکت بسیار مناسب بوده است.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و کشور، تعداد بیماران در بیمارستان‌ها افزایش چشمگیری داشته و اکنون بیش از ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: در شرایط کنونی در هر شبانه‌روز میانگین حدود ۵۰۰ مبتلای جدید شناسایی و بیش از ۱۲۰ نفر نیز بستری می‌شوند که نشان دهنده رشد چشمگیر ابتلا و بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارتباط مستقیمی با ابتلا دارد و با افزایش ابتلا، طی هفته‌های بعد شاهد رشد بستری و سپس رشد فوتی هستیم که باید این روند را قطع کنیم.

کشمیری تصریح کرد: وزارت بهداشت در راستای تسریع واکسیناسیون اقدامات ارزشمندی انجام داده و بویژه در استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان و هرمزگان و خراسان جنوبی شاهد افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم و اکنون در این استان، افراد بالای ۵۰ سال واکسینه می‌شوند و بزودی افراد بالای ۴۰ سال نیز در استان واکسینه خواهند شد.

وی از آغاز واکسیناسیون ۵ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ ساله جزیره خارگ خبر داد و گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره خارگ از امروز آغاز شده و حدود ۵ هزار نفر واجد شرایط در این جزیره طی یک هفته تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از استقبال مردم از واکسن کووبرکت خبر داد و افزود: واکسیناسیون در استان با واکسن خارجی و همچنین واکسن ساخت داخل انجام می‌شود که استقبال مردم استان از واکسن ساخت داخل بسیار مناسب بوده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha