۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
اشتغال ۲۰ میلیون ایرانی در شهرک‌های صنعتی 
معاون وزیر صمت خبر داد؛

اشتغال ۲۰ میلیون ایرانی در شهرک‌های صنعتی 

اردبیل- معاون وزیر صمت از اشتغال و کسب درآمد ۲۰ میلیون ایرانی از محل توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان عصر شنبه در جریان بازدید از صنایع شهرستان خلخال اظهار کرد: در سطح کشور بیش از ۴۸ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی مشغول تولید و فعالیت‌های اقتصادی هستند که در بخش‌های مختلف محصولات آنها روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید و فعالیت این واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به اشتغال پنج میلیون نفر به صورت غیرمستقیم و ارتزاق بیش از ۲۰ میلیون نفر از قبل فعالیت این شهرک‌ها منجر شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: تمام تلاش سازمان شهرک‌های صنعتی بر این است تا فضا و فرصت راحت برای سرمایه‌گذاران و انجام فعالیت اقتصادی آنها مهیا شود تا با گذر از مشکلات و چالش‌های پیش رو بتوان به توسعه همه‌جانبه دست پیدا کرد.

رسولیان افزود: نگاهمان به توسعه روستاها بر اساس توانمندی آنها و دایر کردن نواحی صنعتی فرصت‌آفرین در مسیر افزایش تولید و بهره‌وری است که می‌تواند به توانمندسازی روستاییان کمک کند.

وی ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی را بسیار ضروری توصیف کرد و ادامه داد: این امر علاوه بر تولید، رفاه و اشتغال در منطقه منجر به تحول اقتصادی و صنعتی نیز خواهد شد.

رسولیان به نقش مؤثر تولیدکنندگان در حل شرایط تحریمی اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران همین واحدهای تولیدی بودند که توانستند با کار جهادی خود نیاز کشور را در حوزه‌های مختلف تأمین کنند.

معاون وزیر صمت به هزینه بالای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: هم اکنون آماده‌سازی هر متر مربع زمین صنعتی بدون محاسبه قیمت زمین بیش از ۴۰۰ هزار تومان هزینه در بر دارد که استفاده از اراضی ملی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha