۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
پیش بینی نرخ آهن بعد از تعطیلات

پیش بینی نرخ آهن بعد از تعطیلات

احتمال عرضه شمش در بورس کالا در هفته جاری زیاد است چرا که دو هفته پی در پی خبری از عرضه نبود اما بدون شک رقابت در این عرضه زیاد است و قطعا این امر می تواند بر روی روند بازار موثر باشد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در طی هفته ی گذشته نرخ ارز تغییرات چندانی نداشت و پیوسته در کانال ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان نوسان کرد. از سوی دیگر خبرها از مذاکرات وین حاکی از آن بود که این مذاکرات تا مستقر شدن دولت جدید متوقف شد، هر چند طبق گزارشات کمیته تطبیق مذاکرات مشخص است همچنان شکاف های عمیقی بین خواسته های طرفین مذاکرات وین وجود دارد.

بر اساس صحبت های سخنگوی دولت و پس از آن تکذیب آن توسط دبیرخانه شورای امنیت و در پی آن سخنان روحانی و متهم کردن مجلس و در نهایت پاسخ های مشاور قالیباف نشان از آن دارد که دولت جدید برای به غایت رساندن مذاکرات با ساز و کار آسانی روبرو نیست.

حال آنکه در بازارهای جهانی شمش ایران با رشد ۲۰ الی ۲۵ دلاری رو به رو شده که البته به دلیل خاموشی و کارکرد فولاد سازان با ۱۰ درصد دیماند توان صادرات نیز کاهش یافته است. البته خبر خوش آنکه خاموشی های اجباری هم قرار است محدودتر باشد و مجددا تولید رشد خواهد کرد؛ اما مشخص است که تا رشد مجدد تولیدات به اندازه زمان قبل از خاموشی حدودا دو هفته ای زمانبر خواهد بود.

احتمال عرضه شمش در بورس کالا در هفته جاری زیاد است چرا که دو هفته پی در پی خبری از عرضه نبود اما بدون شک رقابت در این عرضه زیاد است و قطعا این امر می تواند بر روی روند بازار موثر باشد. در هفته گذشته تقریبا قیمت ها ثبات داشتند؛ اما رشد بیش از ۱۵۰۰ تومانی نرخ میلگرد که ناشی از خاموشی ها بود هیچ تغییری به سوی کاهش نداشت.

به طور تقریبی نرخ میلگرد آجدار ۱۴، رقمی برابر با ۱۷ هزار و ۱۶۲ تومان به ازای هر کیلوگرم و قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلویی رقمی برابر با ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ در واقع این میزان نشان دهنده ی رشد بالغ بر ۵/۱۲ درصدی در یک ماه اخیر است.

پیش بینی می شود قیمت پایه در بورس با عرضه در هفته جاری رشد چشمگیری داشته باشد؛ اگرچه واکنش بازار نسبت به قیمت های جدید کاملا منبسط بوده است. به عبارت دیگر هر چه قیمت ها روند صعودی در پیش گیرند رکود بازار عمیق تر می شود و بعضا برخی مبادی فروش با تخفیف و زیر فروشی سعی در جذب مشتری دارند. البته شایان ذکر است که نهادهای نظارتی و دولتی بشدت پیگیر کنترل رشد قیمت های بازار فولاد هستند، اما آنچه که پیداست تا زمان استقرار دولت جدید بلا شک اتفاقی نخواهد افتاد.  

به طور کلی پیش بینی ما چنین است که در این هفته در روزهای ابتدایی احتمالا شاهد ثبات قیمت ها و همچنین کاهش جزئی خواهیم بود اما چنانچه رقابت بر سر خرید شمش اوج بگیرد ممکن است شیب صعودی اندکی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha