۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تولید در شرایط گرانی فایده ای ندارد| ابتدا گرانی کنترل شود
قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد

تولید در شرایط گرانی فایده ای ندارد| ابتدا گرانی کنترل شود

نماینده «مشهد» در مجلس گفت: ما باید به دنبال سیاست‌های دراز مدت در زمینه کنترل تورم باشیم نه سیاست‌های کوتاه مدت.اینکه دو ساله تورم را کنترل کنیم و سال سوم یک دفعه تورم افزایش پیدا کند،فایده ای ندارد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با بیان اینکه دولت سیزدهم باید به قدرت خرید مردم توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: در حال حاضر مردم توانایی پرداخت هزینه‌های جاری خود را ندارند لذا مردم باید بتوانند با درآمد حداقلی که عمده آن‌ها دارند، نیازهای اولیه شان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه لازمه این امر کنترل تورم است اظهار داشت: از این رو ما باید به دنبال سیاست‌های دراز مدت در زمینه کنترل تورم باشیم نه سیاست‌های کوتاه مدت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه دو ساله تورم را کنترل کنیم و سال سوم یک دفعه تورم افزایش پیدا کند و کل این مسئله جبران شود، فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات اقتصادی نیازمند اصلاحات ساختاری در بودجه هستیم، اظهارداشت: همچنین ما باید در زمینه تبیین روابط بانک‌ها با دولت اقدام کنیم چراکه نرخ بهره و بحث تولید در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند بنابراین ما در این زمینه نیازمند ارائه بسته جامعی هستیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر اساسی‌ترین نیاز مردم کنترل گرانی‌های موجود در بازار است، اظهارداشت: اگر گرانی‌ها موجود در بازار رفع شود سایر خدمات هم قابل دسترسی بهتر خواهد شد.به عنوان مثال در حال حاضر تعداد زیادی خانه خالی داریم، اما چون این خانه‌ها گران است مردم نمی‌توانند آن‌ها را تهیه کنند یعنی گرانی موجود باعث خواهد شد که حتی اگر تولید هم می‌کنیم، این تولید در اختیار مردم قرار نگیرد.

تیم اقتصادی دولت یک مکتب فکری و اقتصادی داشته باشد
 قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به ضرورت یک تیم منسجم و هماهنگ اقتصادی در دولت سیزدهم بیان داشت: این مسئله ضرورت دارد لذا تیم اقتصادی دولت اگر هماهنگ عمل نکند نهایتاً هر کسی می‌خواهد با یک سیاست اقدامات را جلو ببرد.

وی تاکید کرد: اینکه افراد در دولت بخواهند سیاست‌های خود را به صورت انفرادی به جلو ببرند باعث عدم سیاست‌گذاری و عدم تصمیم‌گیری درست خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: خودمحوری در عملکرد تیم اقتصادی دولت می‌تواند باعث تشتت در تصمیمات دولت شود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: حتما باید تیم اقتصادی دولت یک مکتب فکری  و اقتصادی داشته باشد تا بتواند یک تصمیم جامع بگیرند و در یک مسیر حرکت کند.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha