۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
 ایران‌خودرو سوار بر موج افزایش قیمت؛ دنا پلاس اتوماتیک توربو، فراتر از امواج
بررسی تحولات قیمتی در تیرماه

ایران‌خودرو سوار بر موج افزایش قیمت؛ دنا پلاس اتوماتیک توربو، فراتر از امواج

دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر  با افزایش بهای ۲۲ میلیون تومانی صدر نشین رشد قیمتی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در یک ماه گذشته در بازار بوده است.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودرو در ماه گذشته بیشترین فراز و فرود توام با رکود را تجربه کرد، تجربه‌ای که به دلیل مسائل بین المللی، تحریم‌ها و تغییر دولت، مشتریان را به سمت احتیاط بیش از حد هدایت کرده بود. تحلیل‌ها نشان می‌داد که خودروها در بازار چندان دچار افزایش قیمت نشوند، زیرا رکود ایجاد شده برزخی برای بازار خودرو فراهم کرده بود. در همین مدت رفتار بازار برای پنج محصول پرطرفدار گروه صنعتی ایران‌خودرو تغییر کرد و موج افزایش رشد بها در بازار به آرامی شکل گرفت. در یک ماه گذشته از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو پژو پارس LX پایین‌ترین سطح رشد بها با افزایش ۳ میلیون تومان و در بالاترین افزایش نرخ دنا پلاس اتوماتیک توربو با جهش ۲۲ میلیون تومانی صدر نشین است. قیمت‌های اعلام شده برای خودروهای مذکور در این گزارش براساس میانگین قیمت خودرو در مراکز خرید و فروش و نمایشگاه‌ها تعیین شده است. با این تفاسیر به بررسی ۵ محصول پر تیراژ گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهیم پرداخت که در یک ماه گذشته کدام محصولات بیشترین نوسان قیمتی را تجربه کردند.

پژو ۲۰۷ پانوراما  ۹ تیرماه سال جاری به پایین ترین قیمت یعنی ۳۱۶ میلیون تومان  و در ۲۸ تیرماه به بها  ۳۲۴ میلیون تومانی در بازار رسید

۸ میلیون تومان رشد قیمتی پژو ۲۰۷ پانوراما
پژو ۲۰۷ به زودی جانشین به حق پژو ۲۰۶ در خط تولید ایران‌خودرو به گفته مدیرعامل این گروه صنعتی خواهد شد. این محصول را می‌توان جز یکی از محصولات پر فروش خانواده پژو در بازار داخل کشور معرفی کرد. از زمانی که ۲۰۷ به سقف شیشه‌ای یا پانوراما مجهز شده است، تقاضا برای خرید از سوی مشتریان براساس نظرسنجی خبرگزاری بازار افزایش یافته است. این محصول در ۹ تیرماه سال جاری به پایین ترین قیمت یعنی ۳۱۶ میلیون تومان در بازار قیمت داشت و در ۲۸ تیرماه در بازار با قیمتی معادل ۳۲۴ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته است.

دنا پلاس اتوماتیک توربو یکه تاز افزایش بها |محصولات ایران‌خودرو سوار بر موج افزایش قیمت

رانا پلاس در یک تیرماه سال جاری، قیمتی در حدود ۲۳۳ میلیون تومان  که پایین‌ترین سطح بها این محصول بود را تجربه و در ۲۸ تیرماه به نرخ ۲۵۰ میلیون تومانی در بازار رسید

۱۷ میلیون رشد قیمت رانا پلاس
رانا خودرویی برای جانشینی پژو ۲۰۶ بود که پروژه آن چندان نتوانست در بازار مانند محصول پژو ۲۰۶ با اقبال مناسب همراه شود. رانا در تیپ‌ها و مدل‌های مختلف برای بهبود بازار عرضه شده است. این محصول در یک تیرماه سال جاری، قیمتی در حدود ۲۳۳ میلیون تومان در بازار داشته که پایین‌ترین سطح بها این محصول بوده است. اما در ۲۸ تیرماه راناپلاس به قیمت ۲۵۰ میلیون تومانی رسید، ۱۷ میلیون تومان افزایش قیمت برای این محصول تغییر انتخاب مشتریان از خانواده پژو ۲۰۶ به سمت رانا را اعلام می‌کند.

دنا پلاس اتوماتیک توربو یکه تاز افزایش بها |محصولات ایران‌خودرو سوار بر موج افزایش قیمت

دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر در یکم تیرماه سال جاری قیمتی در حدود ۴۴۲ میلیون تومان داشت که در روزهای پایانی تیرماه ترمز قیمت برید و با بها ۴۶۴ میلیون تومان در بازار مواجه شد

دنا پلاس اتوماتیک توربو  با افزایش بها ۲۲ میلیون تومانی
دنا یکی از محصولات پرطرفدار گروه صنعتی ایران‌خودرو در ۵ سال گذشته بوده است. هرچند که این محصول فیس لیفت سمند محسوب می‌شود، اما همیشه جز موارد انتخابی مشتریان برای خرید بوده است. این محصول در یک سال گذشته با عرضه نسخه اتوماتیک مجهز به توربو بالاترین رشد قیمتی در بازار را از بدو ورود به خط تولید تجربه کرده است. دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژر در یکم تیرماه سال جاری قیمتی در حدود ۴۴۲ میلیون تومان در بازار آزاد داشته است. دنا ظاهرا در روزهای پایانی تیرماه ترمز قیمت برید و با بها ۴۶۴ میلیون تومان در بازار مواجه شد. هرچند که برخی از کارشناسان و فروشندگان خودرو معتقد هستند، بیشتر مشتریانی که اقدام به خرید این محصول از خودروساز کرده، به دنبال کسب سود آنی و فروش در بازار هستند. باید منتظر بود و دید که رفتار بازار برای این محصول در ماه جاری چه تغییر خواهد کرد.

دنا پلاس اتوماتیک توربو یکه تاز افزایش بها |محصولات ایران‌خودرو سوار بر موج افزایش قیمت

پژو پارس در نسخه LX در یکم تیرماه سال جاری در بازار آزاد ۲۷۴ میلیون تومان بها داشت، این خودرو در روزهای پایانی تیرماه به قیمت ۲۷۷ میلیون تومانی رسید

پژو پارس LX با کمترین نوسان قیمت
با حذف پژو ۴۰۵ از خط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو، پژو پارس جانشین این محصول شناخته می‌شود. پارس را می‌توان یکی از محصولات پر فروش این خودروساز در کلاس سدان معرفی کرد. پژو پارس در نسخه LX در یکم تیرماه سال جاری در بازار آزاد ۲۷۴ میلیون تومان بها داشت. این خودرو در روزهای پایانی تیرماه به قیمت ۲۷۷ میلیون تومانی رسید. رشد قیمتی سه میلیون تومانی برای این محصول، کمترین نوسان قیمتی خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازار شناخته می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک توربو یکه تاز افزایش بها |محصولات ایران‌خودرو سوار بر موج افزایش قیمت

کد خبر: ۱۰۰٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha