۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
افزایش ارزش بیت کوین طی ۲ روز گذشته؛ پیش بینی موقتی بودن سیر صعودی
بازار گزارش می‌دهد؛

افزایش ارزش بیت کوین طی ۲ روز گذشته؛ پیش بینی موقتی بودن سیر صعودی

در روز شنبه قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۳۲ هزار دلار رسید ولی کارشناسان این وضعیت را موقتی می دانند.

بازار؛ گروه بین الملل: این روزها خبرهای دنیای رمز ارزها با سرعت زیادی تغییر می کند. از یک طرف اطلاعات مربوط به قیمت رمز ارزها است که بازار را تحت تاثیر قرار می دهد و از طرف دیگر عوامل تاثیر گذار روی قیمت است که مورد توجه رسانه ها و فعالان بازار رمز ارزها قرار دارد.

طبق گزارشهای ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در ساعات اولیه روز شنبه ۲۴ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزهای محبوب در دنیا رشد کرد. در این رشد ارزش هر بیت کوین برابر با ۳۲ هزار و ۴۰۷ دلار بود در حالیکه در روز پنج شنبه قیمت این رمز ارز به کمتر از ۳۰ هزار دلار سقوط کرده بود.

از طرف دیگر اتریوم با تجربه رشد قیمت حدود یک درصدی نسبت به روز قبل از ان با قیمت ۲ هزار و ۵۰ دلار مبادله شد. در این روز هرXRP با قیمت ۵۸ سنت مبادله شد و هر دوج کوین قیمتی برابربا ۱۹ سنت مبادله شد.

دلیل سقوط ارزش بیت کوین در روزهای گذشته  تصمیم گیری دولتهای کشورهای صنعتی برای قانونمند سازی این بازار و مقابله با استفاده نظارت نشده از منابع مالی این نظام مالی مدرن بود ولی به نظر می رسد این تصمیم گیری ها تا زمانی که عملا در بازار اجرا نشود، نمی تواند تاثیر معنادار و درازمدتی در قیمت بر جای بگذارد و تنها تاثیر روانی انها باعث تغییر قیمتها می شود.

از طرف دیگر فعالان اقتصادی را می توان اصلی ترین حامیان بازار رمز ارزها دانست. ازیک طرف سلبریتی ها از این بازار حمایت می کنند و از طرف دیگر سرمایه داران بزرگی مانند ایلان ماسک در این بازار  نقش پررنگی دارند.

در روز گذشته مدیر عامل بانک جی پی مورگان اعلام کرد شش حساب ویژه برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها راه اندازی می شود که در مرحله اول این حسابها در اختیار افرادی قرار می گیرد که سرمایه زیادی در بانک دارند و از مشتریان قدیمی بانک محسوب می شوند.

او در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: «این طرح را می توان یک طرح اولیه دانست. طرحی که بدون شک توسعه پیدا می کند و افراد می توانند به درخواست خود حساب های مرتبط با منابع رمز ارزهای خود افتتاح کنند.ما به ارایه خدماتی مانند کارت یا ابزارهای مالی دیگر برای استفاده روزانه از رمز ارزها فکر می کنیم ولی در نظر داریم حساب سرمایه گذاری رمز ارزی را هم راه اندازی کنیم ولی هنوز جزییات زیادی در این مورد لاینحل مانده است.»

کوین دسک در گزارش خود با اشاره به سخنان مدیرعامل جی پی مورگان نوشت: «به نظر می رسد سخنان  این مقام ارشد بانکی و نمایش افزایش سطح پذیرش رمز ارزها در اقتصاد عامل مهمی در افزایش ارزش در این بازار در بازه دو روز مورد بررسی بوده است. البته در روز شنبه ما افت اندکی در ارزش را تجربه خواهیم کرد که دلیل این مساله تاثیر اخر هفته  و تعطیلی بازارهای مالی است ولی این وضعیت گذرا است.»

هالت مایکل یکی از تحلیل گران بازار رمز ارزها بر این باور است که رشد قیمت رمز ارزها موقتی است. او در مصاحبه با سی ان ان گفت: «رشد ارزش رمز ارزها به دلیل سخنان مدیر عامل جی پی مورگان بود ولی مسایلی که مطرح شد بیش از اینکه یک تغییر در وضعیت کنونی بازار باشد، طرح هایی بود که در اینده اجرا خواهد شد. به همین دلیل من انتظار دارم رشد کنونی ارزش رمز ارزها موقتی و تنها به دلیل تاثیر روانی این سخنان مثبت باشد. این بازار پتانسیل خود را برای رشد از دست داده است و به سطح ۳۰ هزار دلاری سقوط خواهد کرد.»

کد خبر: ۱۰۰٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha