۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
سیلاب به ۲۵ روستای راین خسارت جدی وارد کرده است/ لزوم ایجاد سدهای موقت
نماینده مردم کرمان و راور:

سیلاب به ۲۵ روستای راین خسارت جدی وارد کرده است/ لزوم ایجاد سدهای موقت

 کرمان - نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه ۲۵ روستا در بخش راین درگیر سیل شده است، گفت: پیگیر مستمر حل مشکل سیل اخیر در منطقه راین خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید میدانی از آخرین اقدامات انجام شده در روستاهای سیل  زده بخش راین به همراه فرماندار شهرستان کرمان اظهار کرد: بارندگی بیش از ۳۰ میلی متر در ۲۶ و ۲۷ تیر ماه در بخش راین خساراتی را وارد کرد وقوع سیل با این شدت در این منطقه کم سابقه بوده است.

وی افزود: اتفاقاتی که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور رقم خورده موجب سیل آسا شدن بارش ها شده و باید این شرایط در آینده پیش بینی شود.

پورابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ روستا درگیر سیل شده اند که عمده مشکلاتشان در بخش تخریب قنوات و تامین آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: سیلاب در بخش کشاورزی باعث تخریب کانال های آب در پنج روستا، تخریب استخرهای ذخیره آب به تعداد ۱۶ استخر،‌ از بین رفتن درختان گردو و محصولات کشاورزی مثل جو، گندم، تخریب ۱۰ حلقه قنات به طور صد در صد، تخریب ۱۲ حلقه چشمه و از بین رفتن بیش از چهار هزار متر لوله انتقال آب کشاورزی، از بین رفتن ۱۰ راس دام در روستای باب زنگی، از بین رفتن ۷ استخر پرورش ماهی با ظرفیت ۱۲ هزار قطعه ماهی قزل آلا شده است، برآورد خسارت در بخش کشاورزی ۳۸ میلیارد تومان است.

وی گفت: طی چند روز اخیر جهاد کشاورزی و مجموعه سازمان های مرتبط در گیر جبران خسارات ناشی از سیل شدند و تمام تلاش ما بر این بود بتوانیم جاده دسترسی روستاها را باز کنیم که این اتفاق رقم خورده است.

خسارت 30 میلیاردی سیلاب به راه های راین
پورابراهیمی با اشاره به خسارت وارده به حوزه راه های روستایی در بخش راین افزود: مسدود شدن پنج راه روستایی، تخریب دو دهانه پل از جمله خسارت وارده است. بین میزان خسارت در حوزه راه های بخش راین ۳۰ میلیارد ریال برآورد خسارت شده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: اکنون در حوزه زیرساختی چندین دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه آمده که کفایت نمی کند.

وی با اشاره به آب گرفتگی سه منزل روستایی افزود: خسارت بین ۱۰ تا ۸۰ درصد به منازل روستاهای (عباس آباد، باب زنگی، زیارتگاه) وارد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تخریب خطوط انتقال آب سه روستا در بخش راین بیان کرد: تخریب چشمه های آب شرب این روستا ها و میزان خسارت 3.5 میلیارد تومان به حوزه آب شرب این منطقه خسارت وارد شده است.

وی به حوزه برق در بهش راین اشاره کرد و افزود: با قطع برق سه روستا، شکسته شدن دو تیر برق و صدمه به خطوط انتقال برق پنج روستا و خسارت۲ میلیارد تومانی به زیر ساخت های شبکه انتقال برق به روستا های بخش راین برآورد شده است.

وی اظهار داشت: تعداد خودروهای سنگین برای اجرای طرح های زیرساختی باید اضافه شود که به زودی و ظرف چند ساعت آینده این مهم محقق می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت های وارد شده نیز در دو بخش محقق شده است، تاکید کرد: بخشی از این خسارت زیر مجموع خسارت حوادث و بخشی از طریق بیمه اقدام شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: خسارات افرادی نیز که شامل بیمه نمی شده اند تلاش می شود در زمینه جبران خسارات کارشان سریع انجام شود.

وی گفت: پیگیر مستمر حل مشکل سیل اخیر در منطقه راین خواهیم بود و از دستگاه های اجرایی پای کار تشکر می کنیم.

آبگیر و سدهای موقت برای جلوگیری از سیل ایجاد شود
پورابراهیمی با اشاره به امکان وقوع سیل با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی تصریح کرد: درخواست و توافق ما از فرماندار این است بخشی از این پیش بینی ها در قالب آبگیر و سدهای موقت برای جلوگیری از سیل عملیاتی شود.

وی گفت: مردم خواستار ‌احداث جاده بودند که حق دارند و مسیر ترددشان است و مدتی به تعویق افتاده است که باید حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در راین اشاره کرد و افزود: سیستم برق رسانی به دکل های تامین آنتن نیز در قالب صورتجلسه آماده کردیم و ان شاالله شنبه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان کرمان با حضور فرماندار و مدیران شهرستان برگزار می شود.

پورابراهیمی گفت: از فردا ماشین آلات جدید برای حل مشکلات زمین ها جاده و غیره در منطقه مستقر می شوند.

شایان ذکر است دکتر پور ابراهیمی به همراه فرماندار شهرستان کرمان از روستاهای سیل زده و صعب العبور دودران، زیارتگاه، بابینی، باب زنگی، زمان آباد، فضل آباد و عباس آباد در بخش راین بازدید کرد.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha