۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
اتصال نفتکش اقیانوس‌پیما با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن به گوی شناور
در خط انتقال گوره به جاسک محقق شد

اتصال نفتکش اقیانوس‌پیما با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن به گوی شناور

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل نفت و گاز پارس از اتصال نفتکش اقیانوس‌پیما با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن به گوی شناور در خط انتقال گوره به جاسک خبر داد.

محمد مشکین فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به افتتاح طرح بزرگ و بی‌نظیر طرح انتقال نفت خام گوره به پایانه نفتی جاسک اظهار داشت: افتتاح این طرح با دستور رئیس جمهوری در واقع نشانه اهمیت و جایگاه این طرح در صادرات نفت خام ایران است.

وی افزود: شرکت نفت و گاز پارس از شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه وزارت نفت به شمار می‌رود و نقش این مجموعه در اجرای مگاپروژه‌های صنعت نفت غیر قابل انکار است.

مدیر عامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده، در راستای تحقق شعار سال و افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار از همه امکانات و توان موجود بهره می‌بریم.

مشکین‌فام تصریح کرد: طرح انتقال نفت خام گوره به پایانه نفتی جاسک گامی در راستای بهبود وضعیت صادرات نفت خام است و اکنون علاوه بر پایانه خارگ، پایانه نفتی جاسک نیز در انتقال و صادرات نفت، نقش‌آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی و با راه‌اندازی این خط جدید، یک فروند نفتکش غول‌پیکر و اقیانوس‌پیما با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن به گوی شناور وصل می‌شود.

مشکین‌فام گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن نفت خام بارگیری شده و به مقصد کشورهای هدف انتقال خواهد یافت.

مدیر عامل نفت و گاز پارس ابراز داشت: امیدوارم با ایجاد این خط، شاهد رشد صادرات و افزایش درآمد ارزی برای کشورمان نیز باشیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha