۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
تغییر مدل تعیین وثایق و ضامنین برای متقاضیان ضمانت‌نامه

تغییر مدل تعیین وثایق و ضامنین برای متقاضیان ضمانت‌نامه

صندق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در خصوص تعیین میزان وثایق و ضامن‌های متقاضیان، تغییراتی به نفع صاحبان صنایع کوچک صورت داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، صندق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و همچنین لزوم حمایت از صاحبان صنایع کوچک مقرر شد با هدف تسهیل در امر صدور ضمانت نامه، در خصوص تعیین میزان وثایق و ضامنین دریافتی از متقاضیان، تغییراتی به نفع صاحبان صنایع کوچک صورت پذیرد.

به این منظور، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با پذیرش ریسک بیشتر به منظور تحقق اهداف و رسالت‌های ذاتی خود جهت تسهیل صدور ضمانت نامه، مدل تعیین وثایق و ضامنین برای متقاضیان دریافت انواع ضمانت نامه را اصلاح کرد.

بر این اساس کاهش وثایق و تضامین دریافتی در صدور ضمانت‌نامه اعتباری (بانکی) برای تمامی گروه‌های اعتباری به طوری که صدور ضمانت نامه در بسیاری از موارد تنها با امضای مدیران یا حداکثر با ترهین محل اجرای طرح امکان پذیر خواهد بود.

کاهش وثایق و حذف ضامنین در صدور ضمانت نامه‌های پیمانکاری (حسن انجام کار، پیش پرداخت و مزایده و مناقصه) در تمامی گروه‌های اعتباری و حذف ودیعه نقدی در صدور ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری (حسن انجام کار، پیش پرداخت و مزایده و مناقصه) از دیگر موارد اعلامی است.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha