۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
سوزوکی برای رقابت حریف می‌طلبد| GSX-R۱۰۰۰R مدل ۲۰۲۱ قیمت چند؟
«بازار» بررسی کرد

سوزوکی برای رقابت حریف می‌طلبد| GSX-R۱۰۰۰R مدل ۲۰۲۱ قیمت چند؟

سوزوکی GSX-R۱۰۰۰R مدل ۲۰۲۱ دستخوش تغییر در طراحی جزئی بدنه بوده که با گارانتی یکساله شامل تعویض تمام قطعات بدنه و قیمت ۱۷ هزار و ۷۴۹ دلاری عرضه بازار شده است.

بازار؛ گروه خودرو: سوزوکی نامی آشنا برای طرفداران موتورسیکلت است که با دو پارامتر قدرت پیشرانه و عملکرد نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است. مدل GSX-R۱۰۰۰R از موتورسیکلت‌های باعملکرد بالای جهان معرفی می‌شود که از نظر ظاهری به دلیل بدنه عضلانی و بهره گرفتن از حجم‌های پراکنده روی بدنه اسپرت و بدیع به نظر می‌رسد که در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در نسخه ۲۰۲۱ خود با یک به‌روزرسانی جذاب همراه شده که پوزه آن با یک چراغ دایره‌ای و دو ورودی هوا در طرفین و البته LED های نواری در طرفین آن چهره‌ای جذاب و البته اسپرت دارد.

سوزوکی برای رقابت حریف می‌طلبد| GSX-R۱۰۰۰R مدل ۲۰۲۱ قیمت چند؟

پیشرانه GSX-R۱۰۰۰ را یک موتور موتور چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۹۹۹.۸سی‌سی است. این موتور یک لیتری دارای تکنولوژی جدید در سیستم تایمینگ سوپاپ بوده که این سیستم همان VVT یا سیستم تایمینگ متغیر است

سوزوکی برای رقابت حریف می‌طلبد| GSX-R۱۰۰۰R مدل ۲۰۲۱ قیمت چند؟

با وجود حجم‌های پراکنده روی بدنه و با چراغ مجهزبه به LED در عقب و اگزوز حجیم و زاویه خاصی که دارد استایلی زیبا و در عین حال عضلانی را برای GSX-R۱۰۰۰R فراهم آورده است. از آنجایی که این موتورسیکلت در دسته اسپرت‌بایک قرار می‌گیرد، پیشرانه GSX-R۱۰۰۰ را یک موتور موتور چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۹۹۹.۸سی‌سی است. این موتور یک لیتری دارای تکنولوژی جدید در سیستم تایمینگ سوپاپ بوده که این سیستم همان VVT یا سیستم تایمینگ متغیر است که سوزوکی سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ را با SR-VVT که به معنای سیستم ریس تایمینگ متغیر سوزوکی است معرفی می‌کند. اما متغیر ساختن سطح مقطع سوپاپ‌ها و استفاده از انژکتور و منطبق شدن آن با دریچه گاز و کاهش فضای احتراق و نسبت تراکم ۱۳.۲ به یک سبب شده تا ۱۹۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۷ نیوتون‌متر گشتاور به چرخ عقب برسد. سیستم منحصربه‌فرد اگزوز سوزوکی، با دریچه‌های فعالی که دارد، می‌تواند صدای مهیجی را به وجود آورد.

این پیشرانه به گیربکس ۶سرعته دستی با کلاچ‌های چند صفحه‌ای اصلاح شده مجهز شده است که با چرخ‌دنده‌های با ضریب دندانه کوتاه‌تر شتاب و سرعت بالایی را فراهم می‌کند

این پیشرانه به گیربکس ۶سرعته دستی با کلاچ‌های چند صفحه‌ای اصلاح شده مجهز شده است که با چرخ‌دنده‌های با ضریب دندانه کوتاه‌تر شتاب و سرعت بالایی را فراهم می‌کند. با وجود چنین پیشرانه‌ای و گیربکس اصلاح شده می‌تواند تا ۲۹۹ کیلومتر برساعت سرعت بگیرد. سازه بدنه GSX-R۱۰۰۰ از آلیاژ آلومینیوم و فولاد سبک وزن بوده با استفاده از فرمولاسیون جدید ترکیب این دو عنصر با یکدیگر ۱۰درصد وزن موتور را کاهش داده است. از سوی دیگر سیستم تعلیق طوی طراحی شده که سواری نرم‌تری در اختیار راکب بگذارد. در محور جلو از دامپر هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم و در محور عقب از میله پیچشی و سینگل شاک و دامپر هیدرولیکی استفاده شده است.

سوزوکی برای رقابت حریف می‌طلبد| GSX-R۱۰۰۰R مدل ۲۰۲۱ قیمت چند؟

سوزوکی GSX-R۱۰۰۰R مجهزبه سیستم ABS با قیمتی برابر ۱۷ هزار و ۷۴۹ دلار دارد. این موتورسیکلت با گارانتی یک ساله که شامل تعمیر و سرویس تمام قطعات پلاستیکی بدنه، پیشرانه و سایر تجهیزات می‌شود به مشتری عرضه شده است

عملکرد سیستم ترمز بی‌نظیر بوده که در محور جلو دو دیسک خنک‌شونده و چهار پیستون تعبیه شده که ساخت شرکت معروف برمبو هستند و در عقب تک دیسک تک پیستونه استفاده شده است. هرچند که تایرهای ۷۰/۱۲۰ با رینگ ۱۷اینچی آلومینیومی در جلو و ۵۵/۱۹۰ با رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی با سیستم تعلیق قابل تنظیم در کیفیت سواری بسیار تاثیرگذار است. سیستم ترمز با دو دیسک ۳۲۰میلی‌متری با کالیپر ۴ پیستونه سفارشی شرکت برمبو و مجهزبه سیستم ABS دوگانه و تک دیسک ۲۴۰میلی‌متری با کالیپر تک پیستونه سفارشی نیسن و مجهزبه سیستم ABS تک گانه ایمنی بالایی را برای راکب به ارمغان می‌آورد. شرکت سوزوکی سوپربایک پرچمدار خود را در سه رنگ Metalic Triton Blue، Glass Sparkle Black و Pearl Mira Red را به بازار عرضه می‌کند که مجهزبه بودن به سیستم ABS را به صورت سفارشی در اختیار مشتریان می‌گذارد. بنابراین سوزوکی GSX-R۱۰۰۰R مجهزبه سیستم ABS با قیمتی برابر ۱۷ هزار و ۷۴۹ دلار دارد.
گفتنی است که این موتورسیکلت با گارانتی یک ساله که شامل تعمیر و سرویس تمام قطعات پلاستیکی بدنه، پیشرانه و سایر تجهیزات می‌شود به مشتری عرضه شده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha