۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
خاص ترین خودرو مرسدس بنز
E۱۹۰ اسپرت‌تر می‌ماند

خاص ترین خودرو مرسدس بنز

مرسدس بنز E۱۹۰ یکی از سدان‌های اسپرت این خودروساز آلمانی است که شاهکار طراحی، آیرودینامیک و عملکرد شناخته می‌شود، این خودرو در دهه ۹۰ میلادی ۲۳۱ اسب بخار داشت.

بازار؛ گروه خودرو: در سال ۱۹۹۰ شرکت خودروسازی مرسدس بنز در موتوشو ژنو اقدام به معرفی محصولی جذاب در سگمنت سدان به نام E۱۹۰ کرد. این سدان خوش قیافه باعملکرد بالای خود که تیم طراحی و مهندسی این خودروساز اشتوتگارتی به صورت ویژه روی آن کار کرده بودند، رونمایی کرد. ۱۹۰E اوولوشن۲ که نسبت به نسخه قبلی خود یعنی اوولوشن۱ قدرتمندتر به حساب می‌آید. ۱۹۰E اوولوشن۲ را یک سدان موقر و خاص تکرار نشدنی است. چراکه تنها ۵۰۲ دستگاه از این سدان باعملکرد بالا اسپرت ساخته شده و دو دستگاه ۵۰۱ و ۵۰۲ آن به رنگ نقره‌ای به بازار عرضه شد و تمامی دستگاه‌های ساخته شده از رنگ آبی و مشکی متالیک هستند.

خاص ترین خودرو مرسدس بنز

E۱۹۰ اوولوشن۲ در زمان خود با قیمت ۱۳۶هزار و ۷۲۰ دلار به فروش رفت، از نظر ظاهری به دلیل تغییراتی که روی بدنه این سدان اسپرت اعمال شده حس یک خودروی عضلانی با ویژگی‌های اسپرت یک خودرو کاملا مسابقه‌ای را به هر بیننده‌ای القا می‌کند

E۱۹۰ اوولوشن۲ در زمان خود با قیمت ۱۳۶هزار و ۷۲۰ دلار به فروش رفت، از نظر ظاهری به دلیل تغییراتی که روی بدنه این سدان اسپرت اعمال شده حس یک خودروی عضلانی با ویژگی‌های اسپرت یک خودرو کاملا مسابقه‌ای را به هر بیننده‌ای القا می‌کند. چراکه تیم طراحی و مهندسی مرسدس‌بنز ۱۹۰E اوولوشن۲ را یک خودروی مسابقه‌ای مختص شهر بدل کرده‌اند تا در کنار ظاهر اسپرت، با بخش فنی منحصربه‌فرد به یک سدان با ویژگی‌های یک خودرو اسپرت به تمام معنا بتواند رقیب سرسختی برای باواریایی‌های جسور چون ب‌ام‌و M۳ E۳۰ باشد. ۱۹۰E اوولوشن۲ در جلو با یک سپر اسپرت با اسپویلر قابل تنظیم و در عقب با یک اسپویلر بزرگ که دارای صفحه‌ای قابل تنظیم عمودی است مواجه شده تا ضریب درگ را به ۰.۲۹ برساند.

خاص ترین خودرو مرسدس بنز

طراحی E۱۹۰ تحت نظر پروفسور ریچارد ایِپلر استاد دانشگاه و عضو هیات علمی مهندسی مکانیک و هوا فضا دانشگاه اشتوتگارت انجام شده است

در آن زمان طراحی اسپویلر فعال در عقب خود یک فناوری نوین به حساب می‌آمد که این طراحی تحت نظر پروفسور ریچارد ایِپلر استاد دانشگاه و عضو هیات علمی مهندسی مکانیک و هوا فضا دانشگاه اشتوتگارت انجام شده است. در این باره ولف‌گانگ ریتزل مدیر بخش تحقیق و توسعه R&D وقت ب‌ام‌و گفته بود؛ قوانین آیرودینامیک باید میان مونیخ و اشتوتگارت متفاوت باشد، اگر قرار باشد دردانه مرسدس‌بنز با اسپویلر فعال به بازار آید، ما قطعا تست‌های جدید آیرودینامیکی برای محصولاتمان درنظر می‌گیرم و از تونل باد جدید استفاده خواهیم کرد. ۱۹۰E اوولوشن۲ با رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی حدود ۱۳۴۰ کیلوگرم است که باتوجه به قرارگیری موتور خطی در جلو و دیفرانسیل عقب، توزیع وزن به صورت ۵۵ به ۴۵ بوده که در آن زمان خود یک شاهکار مهندسی است. اما زیر کاپوت این هیولای خیابانی چه می‌گذرد؟ بهتر است بگوییم یک گلوله آتیشن اشتوتگارتی در خیابان‌ها است. قلب تپنده ۱۹۰E اوولوشن۲ را یک موتور چهارسیلندر با آرایش خطی به حجم دقیق ۲۴۶۳سی‌سی تشکیل می‌دهد که در بخش فوقانی خود ۱۶سوپاپ طراحی شده که با وجود پاشش سوخت انژکتور و تغییراتی در بخش اتاق احتراق، در آن زمان و باتوجه به تکنولوژی آن وقت حداکثر ۲۳۱اسب‌بخار قدرت را در ۷۲۰۰دور در دقیقه و ۲۴۵نیوتون‌متر گشتاور را در ۵هزار دور در دقیقه تولید می‌کند که برای چنین موتور اتمسفریک فوق العاده است.

خاص ترین خودرو مرسدس بنز

این در حالی است که نسبت قدرت به وزن ۵.۸اسب‌بخار برکیلوگرم است. با این وجود گیربکس ۵سرعته با ضرایب دنده کوتاه قدرت و گشتاور را به محور عقب منتقل می‌کند که سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود LSD می‌تواند بهترین توزیع گشتاور را برای چرخ‌های عقب به وجود آورد. اگر خواهان این باشید که بدانید این پرچمدار اشتوتگارتی چگونه می‌تواند شما را به وجد آورد؟ تنها کافیست پدال گاز را تا آخر فشار دهید و در ۷.۱ ثانیه از حالت سکون تا ۱۰۰کیلومتر برساعت می‌رسد. از سوی دیگر کابین ۱۹۰E اوولوشن۲ همانند یک خودروی خانوادگی طراحی شده که با غربیلک فرمان به اصطلاح چهار شاخه و دسته دنده اسپرت و نشانگرهای دمای روغن و آمپر باتری حس و هیجان اسپرت را در زمان رانندگی را القا می‌کند. روکش کتان با چهاررنگ حس یک فرد میان سال که لباس ورزشی بر تن دارد را تداعی می‌کند. این سدان اسپرت خانوادگی اشتوتگارتی در حال حاضر حدود ۱۲هزار دلار است.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha