۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کدام گروهها مقابل کرونا آسیب پذیرتر هستند؟
بازار گزارش می‌دهد؛

کدام گروهها مقابل کرونا آسیب پذیرتر هستند؟

بیماری کووید ۱۹ مهاجران و افراد دارای معلولیت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بازار؛ گروه بین الملل: مهاجران یکی از اقشار آسیب دیده مردم جهان در زمان بیماریهای همه گیر است. شرایط مهاجران با درآمد کمتر حتی بدتر است. با این حال تعداد قابل توجهی از آنها در بخشهایی کار می کنند که خدمات آنها حیاتی است، مانند مراقبت های بهداشتی.

کنترل مرزها در چندین کشور بر تحرک مهاجران و نقش سازمان های بشردوستانه تأثیرگذار است. طبق گزارش سازمان بین المللی مهاجرت ، در عرض یک سال پس از شروع همه گیری، محدودیت های حرکتی شدید در سراسر جهان اعمال شد. تخمین زده می شود که مهاجرت به کشورهای اروپایی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وضعیت در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز نگران کننده است. تقریباً ۱.۲ میلیون مهاجر خلیج فارس در میان بیماری همه گیر به کرالا بازگشته اند و اکثر آنها شغل خود را از دست داده و قادر به بازگشت نیستند.

وضعیت مهاجران داخلی به همان اندازه نگران کننده است. به عنوان مثال، در هند بیش از ۲۰۰ میلیون کارگر مهاجر تحت تأثیر بیماری همه گیر قرار گرفتند (تعداد کل مهاجران داخلی در هند در سال ۲۰۲۰؛ ۶۰۰ میلیون نفر بود که ۱۴۰ میلیون نفر از آنها بسیار آسیب پذیر شناخته شدند). بسیاری از آنها با کنترل مسافرت از جمله بسته شدن مرزها، تعلیق سفر؛ اسکان مجدد و اخراج روبرو شدند، بسیاری را منزوی یا مجبور به ماندن در پناهگاه های موقت  کردند. در میان این شرایط ناامن ، بسیاری از مهاجران حتی اگر علائم COVID-۱۹ را نشان می دهند، عدم دسترسی به خدمات بهداشتی را تجربه می کنند.

وضعیت برای پناهندگان و آوارگان نگران کننده است. طبق گفته مدیر کل سازمان بهداشت جهانی پناهندگان و مهاجران در شرایط غالباً سخت و با دسترسی ناکافی به بهداشت، مسکن، آب، سرویس بهداشتی و سایر خدمات اساسی زندگی و کار می کنند و برای همه کشورها ضروری است که موانعی را که مانع از دریافت مراقبت های بهداشتی از پناهندگان و مهاجران می شوند، کاهش داده و آنها را در سیاست های ملی بهداشت بگنجانند.

تخمین زده می شود که امروزه ۲۸۱ میلیون مهاجر بین المللی و ۲۶ میلیون مهاجر پناهنده باشند و از سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ میلیون نفر در اثر آزار و اذیت، درگیری یا خشونت عمومی مجبور به ترک خانه های خود شدند.

 سازمان ملل پیش بینی کرد که این روند به دلیل رشد نابرابری ، رشد جمعیت ، افزایش ارتباطات و تغییرات آب و هوایی ادامه یابد. این عوامل جمعیتی منجر به تشدید درخواستهای سازمان ملل متحد برای جایگزینی نیازهای مهاجران در مقابل و مرکز سیاستهای بهداشت ملی- و نه فقط به عنوان واکنش به بحرانها یا شرایط اضطراری شده است.

تاثیر بیماری همه گیر کووید ۱۹ بر افراد معلول

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی افراد معلول در پی بیماری همه گیر کووید ۱۹ تحت تأثیر سه عامل قرار گرفته اند: افزایش خطر بیماری برای آنها ، کاهش دسترسی به مراقبت های بهداشتی و توانبخشی معمول و تأثیرات سوءاجتماعی تلاش ها برای کاهش پاندمی.

طبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۱ میلیارد نفر با نوعی معلولیت زندگی می کنند و تعداد این دسته از افراد به طرز چشمگیری در حال افزایش است.

افراد دارای معلولیت به طور نامتناسبی در طی بیماری همه گیر COVID-۱۹ تحت تأثیر قرار می گیرند. متاسفانه اگر خدمات بهداشتی برای افراد دارای معلولیت وجود داشته باشد، این خدمات همیشه بی کیفیت هستند و یا از منابع کافی برخوردار نیستند.

نیاز فوری برای افزایش سطح خدمات معلولیت در مراقبت های بهداشتی اولیه، به ویژه در مداخلات توان بخشی وجود دارد. باید گفت بیماری همه گیر COVID-۱۹ زندگی همه اقشار جهان را به طور جدی مختل کرده است.

مسلماً، عواقب آن برای افراد از رده ها، نژادها، قومیت ها و سطح درآمد مختلف متفاوت بوده است. اما تأثیرات آن بر مهاجران و افراد دارای معلولیت چنان محسوس است که اقدامات فوری و بین المللی لازم است.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha