۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
تولید تجهیزات آبیاری نوین در ایلام
یکی از تولید کنندگان لوله پلی اتیلن خبر داد؛

تولید تجهیزات آبیاری نوین در ایلام

ایلام- شکری، یکی از تولید کنندگان لوله پلی اتیلن از تولید و تامین نیازهای تجهیزات آبیاری نوین در بخش کشاورزی ایلام خبر داد و گفت: تمامی نیازها در داخل استان تولید می شود.

علی شکری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد:  با توجه به نیاز بخش کشاورزی استان ایلام در زمینه لوله های پلی اتیلن، به مدت سه سال است که به تولید نوار تیپ پلی اتیلن مشغول هستیم.

وی افزود: خشکسالی ها و کاهش منابع آبی موجب روی آوردن بیشتر کشاورزان دره شهری به روش های آبیاری نوین شده است.

شکری با اشاره به اینکه یکی از این روش ها آبیاری با استفاده از نوار تیپ است، افزود: این روش به تازگی در استان اجرا شده، روشی که توانسته بهره وری را در بخش کشاورزی تا چند برابر افزایش دهد.

این تولیدکننده لوله های پلی اتیلن عنوان کرد: در این کارخانه سالانه سه هزار تن انواع لوله های پلی اتیلن با کیفیت تولید می شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از مواد اولیه تولید داخل استان، محصولی باکیفیت تولید می شود که فشار بار را تحمل کند و دو نوع نوار تیپ در سایزهای ۱۰  و ۲۰ سانتیمتر را تولید می شود که بازدهی مناسب برای کشاورزان را به ارمغان می آورد.

این تولیدکننده بیان داشت: در آبیاری به روش نوار تیپ، آبیاری بسیار راحت و سریع و نیز با رطوبت بالا انجام می گیرد که بسیار باکیفیت است.

وی افزود: تمامی تجهیزات آبیاری به روش نوار تیپ در داخل استان تولید می شود، فناوری نوینی که در شهرک صنعتی دره شهر به همت جوانان بومی تولید و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شکری اضافه کرد: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به روش آبیاری نوار تیپ مجهز شود، بر همین اساس این کارخانه با تولید این محصول باکیفیت علاوه بر پیشگیری از هدررفت آب در مزارع، در واقع زنجیره تولید را نیز در این بخش تکمیل کرده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha