۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
افزایش قیمت بلیت هواپیما وجاهت قانونی ندارد
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

افزایش قیمت بلیت هواپیما وجاهت قانونی ندارد

با توجه به افزایش قیمت پروازهای هوایی در برخی از مسیرهای پر تقاضا سازمان هواپیمایی کشوری سه شنبه شب در نامه‌ای به تمام شرکت‌های هوایی بر رعایت قیمت بلیت هواپیما طبق جدول نرخ خردادماه سال ۹۹ تاکید کرد.

بازار، گروه راه و مسکن: تعطیلی ۶ روزه استان‌های تهران و البرز و همزمانی آن با عید سعید قربان تقاضا برای سفر با هواپیما و قطار را در کشور به یکباره افزایش داد و برخی شرکت‌های هوایی قیمت بلیت خود را افزایش دادند.

با افزایش قیمت بلیت پروازهای هوایی سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در این نامه ضمن اشاره به مصوبه جلسه ۲۴ آبان ماه سال ۹۹ شورای عالی هواپیمایی کشوری در خصوص صدور و مجوز افزایش نرخ بلیت به میزان ۱۰ درصد نسبت به جدول نرخ ها و رعایت کامل این مصوبه توسط شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد.

نظر به گزارش های واصله مبنی بر عدم رعایت مصوبه یاد شده توسط تعدادی از شرکت‌های هوایی هواپیمایی در خصوص بلیت های عرضه شده به مسافران اجرای مفاد نامه شماره ۱۴۰۴۹ یکم  تیرماه ۱۴۰۰ را یادآور شد.

سازمان هواپیمایی کشوری هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیر های داخلی قبل از بررسی و اتخاذ تصمیم در جلسه آتی شورای عالی هواپیمایی کشوری را از نظر این سازمان فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده است

در این نامه سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیر های داخلی قبل از بررسی و اتخاذ تصمیم در جلسه آتی شورای عالی هواپیمایی کشوری را از نظر این سازمان فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه این نامه تاکید کرده است که با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برابر مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

متاسفانه در روزهای اخیر علاوه بر افزایش نرخ بلیت هواپیما در برخی از مسیرهای داخلی قیمت بلیط قطارهای پنج ستاره نیز در بعضی از مسیرهای ریلی افزایش قابل توجهی داشته و تا ۷ میلیون ریال برای هر نفر نیز رسیده است.

هم اکنون در برخی از مسیرهای هوایی از جمله تهران - مشهد و بالعکس قیمت بلیت هواپیما برای فردا به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و حتی یک شرکت هواپیمایی قیمت بلیت خود را در این مسیر حدود دو میلیون تومان تعیین کرده است

بررسی خبرنگار بازار نشان می‌دهد که هم اکنون در برخی از مسیرهای هوایی از جمله تهران - مشهد و بالعکس قیمت بلیت هواپیما برای فردا به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و حتی یک شرکت هواپیمایی قیمت بلیت خود را در این مسیر حدود دو میلیون تومان تعیین کرده است.

پیش از آغاز تعطیلات شش روزه قیمت بلیت هواپیما در مسیر یاد شده حدود ۶۰۰ هزار تومان بود، اما به مناسبت عید سعید قربان و تعطیلی ۶ روز در استان‌های تهران و البرز به یکباره قیمت‌ها به بیش از یک میلیون تومان افزایش یافت.

پیش از آغاز تعطیلات شش روزه قیمت بلیت هواپیما در مسیر یاد شده حدود ۶۰۰ هزار تومان بود، اما به مناسبت عید سعید قربان و تعطیلی ۶ روز در استان‌های تهران و البرز به یکباره قیمت‌ها به بیش از یک میلیون تومان افزایش یافت

سازمان هواپیمایی کشوری از همه هموطنان خواسته است در صورت مشاهده هر گونه گران‌فروشی بلیت هواپیما مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافر به آدرس اینترنتی www.cao.ir  اطلاع دهند.

همچنین این سازمان از همه هموطنان تقاضا کرده است که در خصوص گرانفروشی بلیت هواپیما با دفتر نظارت بر شرکت ها، فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن ۹ - ۶۶۰۷۸۷۰۰- ۰۲۱ تماس بگیرند

کد خبر: ۱۰۰٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha