۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
دلیل افزایش ۷ درصدی قیمت بیت کوین چیست؟/آیا روند صعودی قیمت ادامه خواهد داشت؟
بازار بررسی کرد؛

دلیل افزایش ۷ درصدی قیمت بیت کوین چیست؟/آیا روند صعودی قیمت ادامه خواهد داشت؟

در پی انتشار آخرین شاخص های آماری از اقتصاد آمریکا، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از روز سه شنبه با جهش مواجه شده و با اینحال، قیمت در محدوده ۶۶ هزار دلار با تردید سرمایه گذاران مواجه شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در پی انتشار آخرین شاخص های آماری از اقتصاد آمریکا، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از روز سه شنبه با جهش مواجه شده است. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی فدرال رزرو آمریکا، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آوریل با ۰.۳ درصد افزایش مواجه شده که این میزان، ۰.۱ درصد پایینتر از ماه مارس است.

همین موضوع باعث شد تا امیدواری سرمایه گذاران نسبت به آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا افزایش یافته و در نتیجه، احساسات بازار نسبت به دارایی های پر ریسک همچون ارزهای دیجیتال وارد فاز مثبت شود. شکل گیری این احساسات مثبت نهایتا منجر شد تا قیمت بیت کوین با ۷.۵ درصد افزایش طی شبانه روز گذشته، به ۶۶۳۵۰ دلار افزایش یابد. با توجه به شرایط فعلی، به نظر می رسد فدرال رزرو فرآیند کاهش نرخ بهره بانکی خود را از ماه سپتامبر آغاز نماید.

هزینه سوخت و مسکن، موانع پیش روی بیت کوین

اگرچه شاخص CPI آمریکا برای ماه آوریل روندی کاهشی را نشان داده و منجر به افزایش امیدواری سرمایه گذاران شده، اما دو فاکتور دیگر همچنان بر تصمیم گیری فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی سایه افکنده اند که عبارتند از هزینه ساخت مسکن و قیمت سوخت. بر اساس آخرین آمارهای موجود، میزان هزینه سوخت در آمریکا برای سومین ماه پیاپی افزایش داشته و برای ماه آوریل نیز ۰.۴ درصد رشد داشته است. اما در برخی موارد مانند گازوئیل، میزان افزایش قیمت ۲.۸ درصد بوده که تهدیدی بزرگ محسوب می شود. بیش از ۷۰ درصد شاخص CPI نیز متاثر از قیمت مستقیم سوخت و تاثیرات غیرمستقیم آن بر اقلام مورد نیاز برای زندگی مانند مواد غذایی است. با این حساب، در صورت ادامه روند افزایش قیمت سوخت به ویژه گازوئیل، احتمال معکوس شدن روند ریزش شاخص CPI نیز وجود داشته که در این صورت، می بایست منتظر تاخیر بیشتر فدرال رزرو برای اجرایی سازی روند کاهش نرخ بهره بانکی باشیم.

از سوی دیگر، اگرچه شاخص CPI در بازه زمانی ماهانه با ریزش ۰.۴ درصد مواجه بوده، اما باید توجه داشت که این شاخص در بازه زمانی سالانه همچنان صعودی بوده و حدود ۳.۴ درصد ارزیابی می شود. همین موضوع نیز از جمله نگرانی های مهم فدرال رزور به حساب آمده و تا زمان برطرف نشدن آن، بعید به نظر می رسد در میزان نرخ بهره بانکی تغییری حاصل شود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در زمان تنظیم این گزارش ۶۶۳۵۰ دلار بوده که نشانگر افزایش قیمت ۷.۵ درصدی در بازه زمانی شبانه روز گذشته است. در بازه زمانی چهار ساعته نیز روند بازار کاملا گاوی است و نگاهی به نمودار قیمت نشان می دهد که بیت کوین موفق به شکستن ضلع بالایی مثلث متقارن خود روی قیمت ۶۳۳۰۰ دلار شده است. این شکست الگوی مثلث همچنین به واسطه دو کندل انگالفینگ (پوششی) تایید شده است.

دلیل افزایش ۷ درصدی قیمت بیت کوین چیست؟/آیا روند صعودی قیمت ادامه خواهد داشت؟

با اینحال باید در نظر داشت که شکل گیری الگوی دوجی و قرارگیری RSI بر روی عدد ۷۸ نشانگر عدم تصمیم گیری بازار بوده که در چنین شرایطی، می توان انتظار اصلاح قیمت را داشت. در حال حاضر، مهمترین محور قیمت بیت کوین روی ۶۵۱۵۰ دلار به عنوان نقطه حمایت اصلی است. مقاومت فوری پیش روی قیمت نیز در محدوده ۶۷۳۰۰ دلار قرار داشته که در صورت عبور موفقیت آمیز قیمت از این محدوده می بایست منتظر افزایش قیمت تا سطح مقاومت بعدی روی ۶۸۵۴۵ دلار بود.

اما در صورت اصلاح قیمت، کف حمایت قیمت روی ۶۳۳۰۰ دلار قرار دارد که در صورت اصلاح بیشتر قیمت از این نقطه، می توان منتظر اصلاح تا محدوده ۶۱۵۶۰ دلار بود. EMA۵۰ روزه قیمت نیز روی ۶۲۵۶۵ دلار قرار دارد که مهمترین حمایت بیت کوین به حساب می آید.

در نهایت می توان گفت که تا زمان تثبیت قیمت در محدوده بالای ۶۵۱۵۰ دلار، همچنان می توان به ادامه روند صعودی قیمت امیدوار بود. با اینحال، هرگونه اصلاح قیمت به زیر این محدوده می تواند منجر به افزایش شدید فشار فروش در بازار منجر شده که در اینصورت، قیمت می تواند تا سطح حمایت ۶۳۳۰۰ دلار اصلاح شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha