۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی هنگام برای کشور
مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام خبر داد

درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی هنگام برای کشور

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با اعلام عملیاتی‌بودن واحد آمونیاک و آمادگی کامل برای بهره‌برداری رسمی فاز نخست اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه به‌طور میانگین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، غلامرضا جمشیدی با اشاره به اینکه واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام با ظرفیت ۱۰۰درصد عملیاتی است، گفت: آماده‌ایم گام نخست این طرح به‌صورت رسمی از سوی رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴ محموله کشتی از محصول آمونیاک پتروشیمی هنگام به ترکیه، اروپا و هند صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با اشاره به اینکه اوره محصولی راهبردی در تأمین امنیت غذایی مردم و کشور است، افزود: بازار اوره دنیا روزبه‌روز در حال تحول است.

جمشیدی با بیان اینکه واحد اوره پتروشیمی هنگام با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن هم‌اکنون در مرحله پیش‌راه‌اندازی است، گفت: این واحد با سرعت مطلوبی در حال پیشرفت است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اسکله اختصاصی و دسترسی به آب‌های آزاد را از مزیت‌های طرح پتروشیمی هنگام برشمرد و تصریح کرد: این شرکت از مجموعه‌های ارزآور برای گروه هلدینگ خلیج‌فارس خواهد بود، به‌طوری‌ که می‌تواند سالانه به‌طور میانگین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با بیان اینکه ۷۰درصد محصولات شرکت صادر و ۳۰درصد آن در کشور مصرف خواهد شد، بیان کرد: بازارهای تازه صادراتی می‌تواند در صنعت پتروشیمی تحول ایجاد کند، ازاین‌رو بخش بازاریابی، فروش و توسعه بازارهای هدف نقش مهمی در این صنعت دارد.

جمشیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی، صنعتی تحریم‌ناپذیر است و با وجود تحریم‌ها روزبه‌روز توسعه می‌یابد، گفت: در گذشته کاتالیست‌های واحد اوره و آمونیاک از خارج تأمین می‌شد، اما هم‌اکنون بیش از ۹۰درصد کاتالیست‌ها در داخل تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰درصد قطعات موردنیاز واحدهای اوره و آمونیاک هم‌اکنون در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام تأکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در این طرح مشغول کار هستند و پس از بهره‌برداری، ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

جمشیدی با تأکید بر اعتماد به تولیدات داخلی بیان کرد: پتروشیمی هنگام ریسک به‌کارگیری توانمندی داخلی را پذیرفت و آمونیاک شرکت با نخستین بازوی بارگیری ایرانی صادر شد و هم‌اکنون آمونیاک با سرعت بالایی بارگیری می‌شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha