۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
افزایش پروازها و سفرهای هوایی در فروردین

افزایش پروازها و سفرهای هوایی در فروردین

­معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها از افزایش ۴ درصدی نشست و برخاست هواپیما و افزایش ۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، علی عبدی معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها گفت: در فروردین امسال، ۲۵ هزار و ۲۵۳ نشست و برخاست و دو میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۶۲ اعزام و پذیرش مسافر و بیش از ۳۰ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های کشور ارسال و پذیرش شده است.
وی افزود: فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز به عنوان پنج فرودگاه نخست در میان ۴۷ فرودگاهی که عملیات پروازی در آنها انجام شده است، بیشترین نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را ثبت کرده‌اند.

عبدی افزود: در این مدت فرودگاه شهید بهشتی بیشترین افزایش را در زمینه اعزام و پذیرش مسافر (با ۲۹ درصد) و نشست و برخاست (با ۲۴ درصد) داشت که سهم زیادی از آن در حوزه داخلی است.
وی گفت: با اطلاعات دریافتی از گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، فرودگاه بین المللی تبریز در بخش پروازهای بین‌المللی بیشترین افزایش را در میان ۵ فرودگاه نخست ثبت کرده است به طوری که در نشست و برخاست هواپیما، ۳۱ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۵۱ درصد با رشد روبرو بوده است.
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی همچنین افزود: علاوه بر افزایش شاخص‌های آماری فروردین نسبت به اسفند سال گذشته، این شاخص‌ها در مقایسه با فروردین سال گذشته نیز شاهد افزایش بوده است.

وی افزود: در بخش پروازهای بین‌المللی نیز امسال افزایش قابل توجهی داشتیم به طوری که شاهد افزایش ۴۳ درصدی نشست و برخاست و افزایش ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت، نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ بودیم.
به گفته عبدی در این بازه زمانی فرودگاه بین‌المللی اصفهان بیشترین افزایش اعزام و پذیرش مسافر (با ۸۶ درصد) و فرودگاه تبریز با ۶۰ درصد در نشست و برخاست هواپیما به خود اختصاص دادند.

کد خبر: ۲۸۷٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha