۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
«شهرک صنوف شاهرود» و کارشکنی مسئولان | صدای مردم در آمده است
بازار بررسی کرد؛

«شهرک صنوف شاهرود» و کارشکنی مسئولان | صدای مردم در آمده است

شاهرود- سال ها است که قطعات شهرک صنوف شاهرود به مردم واگذار شده اما زیرساخت ها در این شهرک انجام نمی شود و همین موضوع هم مردم را بسیار عصبانی کرده است.

بازار، گروه استان‌ها: شاهرود شهری خطی و زیبا است که به درختانش شهرت دارد اما خیابان های رینگ کمربندی این شهر زیبا در محاصره تعمیرگاه ها، صافکاری ها، تراشکاری ها، مکانیکی ها و نقاشی و ... است که چهره ناپسندی را به شهر بخشیده اند.

خیابان های کمربندی شمالی و جنوبی شاهرود از زیباترین خیابان های شهرستان شاهرود هستند چرا که در میانه آنها فضای سبز بزرگی مانند بلوار وجود دارد که با نورپردازی زیباتر هم شده است اما وجود دود و روغن و آلودگی صوتی و بصری و زیست محیطی سبب شده تا کمربرندی شاهرود شکلی دلگیر، دود آلود، خاکستری و بسیار کریه پیدا کند.

استقرار مشاغل مزاحم

از طرف دیگر مشکل اینجا است که استقرار این حجم از صافکاری و تعمیرگاه و ... که پیاده رو را بلعیده و حتی بخشی از سواره رو را هم از آن خود کرده اند و اگر کسی گوشه خیابان پارک کند حتی به او معترض هم می شوند! موانع ترافیکی زیادی هم ایجاد کرده است.

مردم مجبور هستند خودروهایی که در حاشیه جاده ها و مقابل مکانیکی ها توقف می کنند را دور بزنند و همین امر به تصادفات روزانه منجر می شود. تمام این موارد با ایجاد شهرک صنوف می تواند برطرف شود شهرکی که سس، هفت سال قبل شهرداری وعده آن را داد و در نهایت پنج سالی می شود که حتی قطعات آن واگذار شده است.

شهردار شاهرود: مهمترین نیاز شهرک صنوف شاهرود مقوله زیرساخت ها و خدمات زیربنایی مانند آب، گاز، برق، مخابرات و ... است

شهرک صنوف شاهرود اما به بکلی رها شده است و زیرساخت های مورد نیاز آن از سوی ادارات و دستگاه های اجرایی تامین نمی شود همین امر سبب شده تا مردمی که در اینجا قطعاتی را خریداری کرده اند به مشکل بربخورند.

مسئولان جواب درستی نمی دهند

ابراهیمی شهروند شاهرودی با بیان اینکه شهرک صنوف با هزار وعده و وعید ما را متقاعد کرد که زمین بخریم اما یکباره کار رها شده است شهرداری می گوید که مشکل از ما نیست و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هم اصلا جواب نمی دهد! گفت: مدیران به همه چیز فکر می کنند جز پولی که از مردم تلف شده است.

وی با بیان اینکه اگر شهرک صنوف قرار است رها شود به مردم اعلام کنند تا دست کم از طریق شکایت قانونی از شهرداری و راه و شهرسازی به پول هایمان برسیم، تاکید کرد: اگر هم قرار است که مسئولان شهرک را راه اندازی کنند، چرا این اقدام صورت نمی گیرد؟

شهروندان بسیاری هستند که بلاتکلیفی آنها را ناراضی کرده است شهروندانی که پول های خود را در شهرک صنوف گذاشته اما نتیجه ای از آن را ندیده اند پیام های متعدد این افراد سبب شد تا خبرنگار بازار، به بررسی موضوع بپردازد مشکلی که به نظر می رسد ناهماهنگی بین ارگان ها است.

پیش از این هم سیده زهرا موسوی عضو شورای شهر شاهرود از راه اندازی شهرک صنوف، انتقال مشاغل مزاحم برای مردم از کمربندی و زیبا سازی خیابان هایی که همین حالا هم بهترین فضای سبز شاهرود را دارند به عنوان یکی از مسائل مهم در شورای شهر یاد کرده بود که کم کم به یک آرزو بدل شده است! در ادامه صحبت های محسن احمدی شهردار شاهرود در گفتگو با خبرنگار بازار درباره شهرک صنوف را می خوانید:

«شهرک صنوف شاهرود» و کارشکنی مسئولان | صدای مردم در آمده است

مشکل شهرک صنوف بالاخره چیست؟ چه کسی باید پیگیری کند؟

در مقوله شهرک صنوف همه باید کمک کنند تا یک شهرک که نیازهای مختلفی دارد راه اندازی شود مهمترین نیاز شهرک صنوف شاهرود مقوله زیرساخت ها و خدمات زیربنایی مانند آب، گاز، برق، مخابرات و ... است که باید انجام شود.

مخابرات و گاز و .. چه می گویند؟

دستگاه های ذی ربط تا امروز اعلام می کردند که بودجه نداریم ما حاضر شدیم که نیمی از این هزینه را از اعتبارات شهرداری شاهرود برای اجرای طرح هزینه کنیم اما تا امروز متاسفانه برای طرح و نقشه هم حتی معطل مانده ایم از سوی دیگر برای همراهی و تامین اعتباری که وظیفه دستگاه های اجرایی است معطل مانده ایم.

شهردار شاهرود: حتی نقشه های آماده سازی شهرک صنوف شاهرود آماده است

شهرداری شاهرود از گذشته اصرار دارد که انتقال صنوف باید صورت گیرد در نتیجه ما پیشرو و آماده هستیم که این طرح را اجرایی کنیم امیدواریم که سایر مسئولان هم با ما همراهی داشته باشند تا طرح و نقشه ها در اختیار شهرداری قرار گیرد و حداقل از بودجه خودمان بتوانیم کار را انجام دهیم اما تا به امروز متاسفانه هیچ اقدامی نشده است.

کار امروز به کجا رسیده است؟

در شهرک صنوف حتی تفکیک قطعات حتی انجام شده و سند های آنها هنوز اخذ نشده است و این امر نیز نیازمند همراهی اداره ثبت است و پیگیری هایی در این باره هم انجام شده است. اقداماتی باید صورت گیرد تا بتوانیم شاهد صدور اسناد تفکیک قطعات واگذار شده باشیم.

ما حتی نقشه های آماده سازی شهرک صنوف شاهرود را هم داریم و بخش زیادی از آماده سازی، جدول سازی، زیرسازی و مراحل قبل از آسفالت را هم شهرداری انجام داده اما مشکل اصلی اینجا است که بدون تامین آب، برق و گاز و مخابرات و ... نمی شود کار را پیش برد.

تنها امیدواریم که مسئولان به فکر مردمی باشند که در شهرک صنوف قطعات خریداری کرده اند مردمی که متاسفانه امروز مشکل دارند و امیدواریم که همکاری جدی تری را شاهد باشیم. در صورتی که همراهی وجود داشته باشد شهرداری این آمادگی را دارد که اقدامات لازم را صورت دهد.

کد خبر: ۲۸۷٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha