۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
چرا برای راه اندازی کلینیک زیبایی به مشاوره نیاز داریم؟

چرا برای راه اندازی کلینیک زیبایی به مشاوره نیاز داریم؟

راه‌اندازی یک کلینیک زیبایی موفق مستلزم ترکیبی از تخصص پزشکی، هوش تجاری و درک عمیق از صنعت زیبایی است.

به گزارش بازار، راه‌اندازی یک کلینیک زیبایی موفق مستلزم ترکیبی از تخصص پزشکی، هوش تجاری و درک عمیق از صنعت زیبایی است. برای رقابتی ماندن و دستیابی به رشد پایدار، بسیاری از صاحبان کلینیک‌های زیبایی از مشاوره افراد متخصص بهره می‌گیرند. در این مقاله، اهمیت استفاده از یک مشاور برای تاسیس یک کلینیک زیبایی را بررسی خواهیم کرد اما قبل از آن شاید بهتر باشد ریسک‌هایی که یک کلینیک زیبایی را تهدید می‌کند مورد بررسی قرار دهیم.

 ریسک‌های سرمایه‌گذاری در کلینیک زیبایی

چرا برای راه اندازی کلینیک زیبایی به مشاوره نیاز داریم؟

اگرچه تاسیس کلینیک زیبایی یکی از مشاغل پر درآمد و یک روش سرمایه گذاری مناسب محسوب می‌شود اما تاسیس کلینیک زیبایی همواره با چالش‌هایی رو به رو است. در واقع عوامل مختلفی ممکن است سرمایه‌گذاری در کلینیک زیبایی را تهدید کنند و منجر به شکست این روش سرمایه‌گذاری گردند. در ادامه مهم‌ترین عوامل شکست سرمایه‌گذاری در کلینیک زیبایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عدم استقبال کافی از کلینیک زیبایی

ممکن است از کلینیک زیبایی شما به دلایل مختلفی همچون انتخاب لوکیشن نامناسب، استفاده از پرسنل ناکارآمد، عدم تبلیغات درست و ... استقبال کافی صورت نگیرد و زیباجویان کمی به کلینیک زیبایی مراجعه کنند. این موارد باعث کاهش تعداد مشتریان و در نتیجه کاهش درآمد کلینیک زیبایی می‌شود که می‌تواند در انتها باعث عدم موفقیت کلینیک زیبایی، از دست دادن سرمایه و ورشکستگی سرمایه‌گذار گردد.

خرید تجهیزات بی‌کیفیت

یکی از عواملی که باعث شکست در تاسیس کلینیک زیبایی می‌شود استفاده از تجهیزات بی‌کیفیت است. تجهیزات بی‌کیفیت نه تنها تاثیری بر روند درمان ندارند بلکه ممکن برای زیباجویان مشکل آفرین شوند. بسیاری از زیباجویان پس از این که از کیفیت تجهیزات شما مطمئن شدند به کلینیک زیبایی شما مراجعه می‌کنند. علاوه بر این اگر زیباجویان نتیجه دلخواه را از کلینیک شما نگیرند به مرور زمان دیگر به سراغ کلینیک زیبایی شما نخواهند آمد و در نتیجه این موضوع ممکن است منجر به کاهش درآمد و ورشکستگی کلینیک شما شود.

چطور ریسک سرمایه گذاری در کلینیک‌های زیبایی را کاهش دهیم؟

سالانه تعداد زیادی کلینیک زیبایی در ایران شروع به کار می‌کنند. اما آیا تمامی این کلینیک‌ها به سوددهی می‌رسند؟ خیر. شما برای تاسیس کلینیک زیبایی نیاز به دانش و تجربه کافی دارید. همچنین باید برای کاهش ریسک شکست در این روش سرمایه‌گذاری به نکات مهمی توجه داشت که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

خرید تجهیزات با کیفیت

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در ایران اقدام به فروش تجهیزات پزشکی کرده‌اند اما متاسفانه کیفیت این محصولات گاها تضمین شده نیست. تجهیزات باکیفیت یکی از عوامل مهم در جذب مشتری است. به دلیل این که در کلینیک‌های زیبایی سلامت زیباجویان تحت تاثیر قرار می‌گیرد می‌بایست از تجهیزاتی استفاده کرد که علاوه بر کارایی، سلامت زیباجویان را به خطر نیندازد. به همین خاطر لازم است که قبل از خرید تجهیزات پزشکی به صورت دقیق درباره برندهای موجود در بازار تحقیق شود و با یک فرد متخصص در زمینه تجهیزات پزشکی صحبت شود تا بتوان تصمیم درستی در این باره گرفت.

انتخاب درست لوکیشن

اگر شما لوکیشن مناسبی برای کلینیک زیبایی خود انتخاب کنید احتمال شکست در این سرمایه‌گذاری به شدت کاهش می‌یابد. لوکیشن مناسب یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت یک کلینیک زیبایی است. لوکیشن مناسب برای کلینیک زیبایی محلی است که رفت و آمد در آن زیاد باشد و به اصطلاح پاخور آن زیاد باشد، دسترسی به آن با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی آسان باشد، در نزدیکی مراکز خرید، سالن‌های زیبایی، مال‌های بزرگ و غیره باشد.   

استفاده از پرسنل متخصص

هر چقدر روی کلینیک زیبایی سرمایه‌گذاری شود و از بهترین دستگاه‌های روز دنیا نیز استفاده شود اما از افراد متخصص و حرفه‌ای برای کلینیک زیبایی استفاده نشود، امکان موفقیت کلینیک به شدت پایین می‌آید. افراد متخصص و بنام که رفتار درستی با زیباجویان دارند، اعتبار یک کلینیک زیبایی هستند. این افراد با برخورد مناسب با مراجعه کنندگان و ارائه خدمات منحصربفرد می‌توانند در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را به کلینیک زیبایی جذب کنند.  

استفاده از مشاوره

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند ریسک سرمایه گذاری در کلینیک‌های زیبایی را کاهش دهد، کمک گرفتن از یک مشاور کاربلد و با تجربه است. مشاوری که در زمینه تاسیس کلینیک زیبایی دانش کافی را داشته باشد نه تنها رسیک‌های تاسیس کلینیک را کاهش می‌دهد بلکه در مدت زمان محدود شما را به سوددهی می‌رساند.   

دلایل نیاز به مشاوره قبل از تاسیس کلینیک زیبایی

چرا برای راه اندازی کلینیک زیبایی به مشاوره نیاز داریم؟

افرادی که بیزینس جدیدی را شروع می‌کنند معمولا تحت فشارهای روحی زیادی قرار می‌گیرند که گاها باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای آن‌ها دشوار شود. همچنین یکی دیگری از مشکلاتی که این افراد با آن رو به رو هستند، این است که می‌خواهند مسئولیت تمام کارها را به تنهایی بر عهده بگیرند تا نظارت کاملی بر اوضاع داشته باشند.

 این موضوع باعث می‌شود تا کارایی به شدت کاهش یابد و نتیجه دلخواه حاصل نشود. برای این که نتیجه بهتری در بیزینس خود بگیرید بهتر است از یک مشاور باتجربه کمک بخواهید تا در مدت زمان کوتاه‌تری سرمایه اولیه به شما بازگردد. در ادامه مهم‌ترین مراحلی که مشاور همراه شما است مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

مشخص کردن نقشه راه

 در هنگام شروع یک بیزینس اگر فرد راهنمای درستی نداشته باشد ممکن است دچار گمراهی شود. بنابراین به وجود فردی با تجربه که به مسیر پیش رو آشنایی دارد و می‌تواند شما را به سمت درست سوق دهد نیاز است. 

انتخاب دستگاه‌های مورد نیاز مطابق با نیاز جامعه

 در حال حاضر شرکت‌های زیادی اقدام به فروش تجهیزات پزشکی کرده‌اند و بنابراین گاها انتخاب دستگاهی که کیفیت خوبی داشته باشد و در عین حال مورد قبول جامعه باشد مشکل است. یک مشاور متخصص که سال‌هاست در زمینه تاسیس کلینیک زیبایی تجربه دارد به طور کامل با نیازهای جامعه و کیفیت دستگاه‌های موجود آشنا است و بنابراین می‌تواند به شما در انتخاب دستگاه درست کمک کند.

انتخاب مکان مناسب

برای این که یک کلینیک زیبایی به سوددهی برسد لازم است که در یک مکان مناسب تاسیس شود. ممکن است شما به عنوان یک فرد تازه کار محل مناسب برای تاسیس کلینیک زیبایی را نشناسید. اما فردی که سال‌هاست در زمینه تاسیس کلینیک زیبایی فعالیت دارد می‌تواند به شما در انتخاب محل مناسب راهنمایی دهد.

کمک به انتخاب دکوراسیون مناسب

یکی از اولین مواردی که مشتریان پس از ورود به کلینیک به آن توجه می‌کنند، دکوراسیون کلینیک شما است. اگرچه طراحی دکوراسیون ممکن است در نگاه اول آسان به نظر برسد اما طراحی کلینیکی که علاوه بر استفاده صحیح از فضا از نظر زیبایی بصری نیز پیشتاز باشد، آسان نیست. یک مشاور خبره می‌تواند به شما در طراحی فضا به صورتی که از تمام بخش‌های موجود نهایت استفاده برده شود کمک کند.

انتخاب روش تبلیغاتی مناسب

برای این که یک بیزینس در مدت زمانی کوتاه به سوددهی برسد نیاز است که تبلیغات گسترده‌ای برای آن صورت گیرد. روش‌های تبلیغاتی زیادی برای کلینیک‌های زیبایی وجود دارد اما مطمئنا به بودجه زیادی برای استفاده از این روش‌های تبلیغاتی نیاز است. بنابراین یک مشاور کاربلد می‌تواند به شما در انتخاب بهترین روش تبلیغاتی کمک کند.  

مشاوره تاسیس کلینیک زیبایی

اگر شما نیز برای تاسیس کلینیک زیبایی خود به دنبال یک مشاور متخصص می‌گردید توصیه ما به شما پیکاپ سرمایه است. پیکاپ سرمایه بیش از ۶ سال است که در زمینه تاسیس کلینیک زیبایی فعالیت دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰ کلینیک زیبایی را در سراسر ایران تاسیس کرده است.

پیکاپ سرمایه به دلیل استفاده از مشاوران متخصص و تجربه ۶ ساله یکی از مدعیان اصلی در تاسیس کلینیک زیبایی در سراسر کشور است. در همکاری با شرکت پیکاپ سرمایه، ضمانت بازگشت وجه وجود دارد که در قرارداد شما قید خواهد شد و همچنین نیاز نیست که سرمایه شما در دست شرکت قرار گیرد .

شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از شرایط تاسیس کلینیک زیبایی با شماره ۹۱۰۹۹۱۹۰- ۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این شرکت استفاده کنید.

کد خبر: ۲۸۶٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha