۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
استان سمنان ۶۵۰ معدن دارد
استاندار سمنان:

استان سمنان ۶۵۰ معدن دارد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه در این استان ۶۵۰ معدن دارای مجوز، فعالیت می‌کند، گفت: این معادن ۴۲ نوع ماده معدنی مهم را استخراج می کنند.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی در استان سمنان بیان کرد: ۴۲ ماده مهم معدنی از ۷۲ نوع ماده معدنی موجود در کشورمان، در معادن استان سمنان یافت می‌شود که نشان از ظرفیت‌های خوب معدنی این استان دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان ۶۵۰ معدن دارای مجوز دارد، تاکید کرد: معادن استان سمنان نقش مهمی در توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و همچنین اشتغال استان دارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی معادن استان محسوب می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به فرآوری معدنی در سراسر استان صورت گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه تعداد واحدهای فرآوری معدنی در استان سمنان تا قبل از دولت سیزدهم سه الی چهار مورد بود، گفت: ۱۸ معدن استان امروز دارای بخش فرآوری هستند و این کار برای جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی و تولیدات معادن صورت می‌گیرد.

وی از حمایت معادن استان سمنان خبر داد و افزود: واحد های معدنی که بخش فرآوری خود را راه اندازی کنند از حمایت های خوبی بهره مند می شوند.

گفتنی است در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال در بخش معادن استان سمنان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۸۶٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha