۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
لزوم اصلاح بازرسی های قهرآمیز با مشاوران املاک 
رئیس اتحادیه املاک گرگان تاکید کرد؛

لزوم اصلاح بازرسی های قهرآمیز با مشاوران املاک 

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان ضمن تاکید بر حفظ کرامت انسانی فعالان اقتصادی حوزه مسکن و مشاوران املاک، خواستار اصلاح بازرسی های قهرآمیز شد.

محمدرضا صنعتی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: پس از سال‌ها همکاری مشاوران املاک با وزارت صمت، زمانی که مدیریت سامانه تخصصی املاک به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد، متاسفانه شاهد تضعیف بنیه صنف مشاوران املاک بودیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان گلستان افزود: این اقدام آسیب‌های زیادی به جامعه و شرایط اقتصادی کشور وارد خواهدکرد. به عنوان مثال؛ پیش‌تر توافقی با رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص پرداخت های موضوع مالیات بر ارزش افزوده در سامانه املاک و مستغلات داشتیم که به یک باره سامانه خودنویس روی کار آمد و این توافقات را بی‌نتیجه ساخت.

وی گفت: در ماده ۳۳۵ قانون تجارت و دلالی، به مشاوران املاک به عنوان واسطه نگاه شده است لذا روش درست این است که فعالیت متعاملان در خارج از دفاتر املاک اصلاح شود تا رفع اختلافات طرفین به ورودی دادگاه‎ها و فرآیندهای طولانی کشانده نشود.

صنعتی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که فعالیت مشاوران املاک در قالب قوانین اصلاحی در راستای نظارت حداکثری بر اعضا صنف قرار گیرد و نه اینکه هر فردی که دانشی درباره معامله ملک ندارد خودسرانه اقدام به تنظیم و عقد قرارداد کند.

عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان تصریح کرد: ما نیازمند تغییر برخی از فرهنگ‌ها هستیم اما شرح وظایفی که برای مشاوران املاک وجود داشت، بهترین روش برای کشور ما بود.

صنعتی ضمن بیان تاکید بر حفظ کرامت انسانی فعالان اقتصادی حوزه مسکن و مشاوران املاک، خواستار اصلاح بازرسی های قهرآمیز شد.

کد خبر: ۲۸۶٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha