۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
همکاری مشترک هلال احمر و اسنپ‌دکتر کلید خورد
در هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ به امضا رسید؛

همکاری مشترک هلال احمر و اسنپ‌دکتر کلید خورد

با هدف تسهیل دسترسی افراد به خدمات پزشکی و دارویی در هنگام بروز سوانح و بلایا و همچنین مشارکت در طرح‌های سلامت‌محور، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و پلتفرم «اسنپ‌دکتر» دست همکاری دادند.

به گزارش بازار به نقل از هلال احمر، در روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، صورت‌جلسه همکاری مشترک میان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و اسنپ‌دکتر با حضور وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و گلرخ داوران، مدیرعامل اسنپ‌دکتر به امضا رسید.

این صورتجلسه به منظور تعامل و گسترش همکاری‌های موثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سکوهای اینترنتی برای در دسترس پذیر کردن خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان در سراسر ایران در هنگام بروز بحران‌ها و سوانح منعقد شده است.

براساس این پیمان همکاری، اسنپ‌دکتر، خدمات آنلاین خود را به صورت داوطلبانه در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌دهد تا در بحران‌ها و بلایا، دسترسی افراد متاثر از حادثه به خدمات پزشکی، روانشناسی و درمانی با سهولت و سرعت بیشتری فراهم شود.

بعد از هر سانحه افراد دچار ترس و استرس شدید ناشی از فقدان نزدیکان و همچنین اموال و امکانات خود می‌شوند. به همین دلیل خدمات مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، در سلامت افراد حادثه دیده و همچنین مدیریت بحران در منطقه سانحه، بسیار اهمیت دارد. براساس این صورتجلسه، اسنپ‌دکتر دسترسی افراد در مناطق متاثر از حادثه را به خدمات مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی فراهم می‌کند. علاوه بر این در صورت نیاز، مشاوران و روانشناسان اسنپ‌دکتر با همکاری جمعیت هلال احمر در محل حادثه استقرار پیدا می‌کنند.

همچنین اسنپ‌دکتر به عنوان یکی از سکوهای اینترنتی فعال در حوزه سلامت، در راستای مسئولیت اجتماعی خود در طرح‌های محرومیت‌زدایی سازمان داوطلبان از جمله طرح ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور، با هلال احمر همکاری خواهد داشت. براساس این همکاری، جمعیت هلال احمر نیز در صورت نیاز، تمهیدات لازم برای فعالیت داوطلبانه این مجموعه را، میسر خواهد کرد.

همکاری اسنپ‌دکتر در طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فناوری در تسریع و مدیریت فعالیت‌های داوطلبانه در نشست امضای این صورتجلسه گفت:‌ «نکته‌ای که امسال رئیس جمعیت هلال احمر بر آن تاکید بسیار دارد، استفاده از دانش فناوری در بهبود فعالیت‌های این جمعیت است.»

وحید سلیمی همچنین به نقاط مشترک فعالیت‌های اسنپ‌دکتر و این سازمان اشاره کرد و گفت: «فعالیت‌های اسنپ‌دکتر در بخشی از ماموریت‌های سازمان داوطلبان که شامل دسترس‌پذیری خدمات درمانی و سلامت‌محور به افراد متاثر از حوادث می‌شود، نزدیک و هم‌راستا است. به همین دلیل ما از پیوستن این پلتفرم به جمع سازمان داوطلبان استقبال می‌کنیم.»

سلیمی با اشاره به ظرفیت‌های خدمات سلامت‌محور در بستر اینترنت و همچنین تشریح مهمترین طرح‌های سازمان داوطلبان گفت: «فعالیت‌های سازمان داوطلبان به بلایا و حوادث خلاصه نشده و ما در راستای کاهش آلام بشری، طرح‌های محرومیت‌زدایی را نیز به کمک داوطلبان و خیران انجام می‌دهیم. یکی از مهمترین ماموریت‌های ما در این زمینه، طرح توانمندسازی در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار است که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، کمیته امداد، بهزیستی و جمعیت هلال احمر پیش می‌رود.»

به گفته سلیمی در تقسیم‌بندی‌ها، اجرای این طرح در ۲۹۶ محله به جمعیت هلال احمر سپرده شده که فعالیت‌ها با محوریت خانه‌های هلال هر محله انجام می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان همچنین از تیم اسنپ‌دکتر دعوت کرد تا در ارائه خدمات پزشکی داوطلبانه در اربعین ۱۴۰۳ و همچنین طرح ارسال دارو به دست بیماران صعب العلاج نیازمند، با هلال احمر همکاری کنند. سلیمی گفت: «من فکر می‌کنم امسال با استفاده از ظرفیت‌های اسنپ‌دکتر در ارائه مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی در کنار خدمت‌رسانی تیم‌های پزشکی مستقر در پایانه‌های مرزی و شهرهای زیارتی عراق، شاهد انقلاب بزرگی در ارائه خدمات سلامت به زائران حسینی در بزرگترین تجمع مذهبی جهان خواهیم بود.»

دسترسی پذیری به خدمات پزشکی و درمانی

مدیرعامل اسنپ‌دکتر نیز در این جلسه ضمن تبریک و گرامی‌داشت هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: «برای ما در تیم اسنپ‌دکتر و سایر بخش‌های گروه اسنپ باعث افتخار است که توانسته‌ایم در دوره‌های مختلف و بسته به شرایط پیش آمده، به خصوص در زمان اوج همه‌گیری کرونا، به مردم خدمات رسانی کنیم. امروز از اینکه فرصتی پیش آمده تا در کنار جمعیت هلال احمر باشیم، بسیار خوشحالیم.»

گلرخ داوران با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای کار داوطلبانه در حوزه پزشکی و سلامت، گفت: «امروز ضریب نفوذ اینترنت در کشور بیشتر از ضریب نفوذ خدمات پزشکی و سلامتی است. پس این امکان فراهم است که افراد بتوانند در هر نقطه‌ای از کشور در هر لحظه که نیاز داشتند به پزشک و متخصص دسترسی پیدا کنند. در واقع دسترسی‌پذیری خدمات پزشکی و درمانی اساس کار ماست.»

او ادامه داد: «آغاز همکاری با جمعیت هلال احمر را به فال نیک می‌گیریم و طبق آنچه در صورتجلسه همکاری ذکر شده، آماده‌ایم تا ظرفیت‌های خودمان را در بحران‌ها و همچنین طرح‌های داوطلبانه در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهیم.»

کد خبر: ۲۸۶٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha