۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان ایلام تولید می‌شود
معاون جهاد کشاورزی ایلام:

سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان ایلام تولید می‌شود

ایلام - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از تولید سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در این استان خبر داد.

مجتبی شیرخانی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: استان ایلام دارای سه میلیون رأس دام سبک است و سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در ایلام تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری تولید گوشت قرمز در ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز در استان چند برابر مصرف استان است، گفت: این میزان گوشت قرمز تولید شده حدود دو برابر نیاز مصرف گوشت قرمز مردم استان است.

شیرخانی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای جلوگیری از قاچاق دام زنده در استان در دست اجراست، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از مرکز تمامی دام‌های سنگین (در طول ۶ ماه) و دام‌های سبک (در طول یکسال) با دریافت پلاک و کد ۱۵ رقمی بایستی پلاک‌گذاری و هویت‌دار شوند و در غیر این صورت در مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

وی با عنوان اینکه هم اکنون ۶۵۰ واحد پرواربندی صنعتی و نیمه صنعتی در استان ایلام فعالیت دارند، گفت: سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده های دامی اعم از گوشت، شیر، عسل، گوشت سفید و...در استان تولید می‌شود.

کد خبر: ۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha