۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
میل به سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

میل به سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است

زاهدان - شهرکی، رئیس صمت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۰ واحد صنعتی در این استان فعال هستند، گفت: میل به سرمایه گذاری در استان نیز بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار  با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۵ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: همچنین میل به سرمایه گذاری در این استان نیز بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مهمترین محصولات تولیدی استان سیستان و بلوچستان شامل کلینکر سیمان، تورماهیگیری، پاکت سیمان، تراورس بتنی ریل، کنسروماهی، پای بند ریل راه آهن، سموم دفع آفات گیاهی و کودهای شیمیایی، دانه بندی منیزیت، دکل انتقال نیرو، پودر مس و پودرهای شوینده و محصولات ساختمانی است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شتاب چشم گیر استان در بخش های تولید و تجارت قابل لمس است، افزود: در حال حاضر در استان تعداد ۳۸۴ معدن فعال هستند که ذخیره قطعی این معادن برابر با یک و یک دهم میلیارد تن و استخراج اسمی آن ها ۲۴ میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷ هزار نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: در زمینه ذخیره مواد معدنی مهم استان در حال حاضر در ماده معدنی آنتیموان در رتبه یک کشوری، ماده معدنی منیزیت رتبه دوم کشوری و کانسنگ طلا جزء ۶ استان برتر کشور قرار داریم.

شهرکی تصریح کرد: سایر مواد معدنی مهم  دیگر استان سیستان و بلوچستان شامل تیتانیوم، گرانیت، سنگ آهن، منگنز، کرومیت و مس است.

کد خبر: ۵۸٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha