۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کشف ۱۱۲۶ میلیون تن ذخیره معدنی در سیستان و بلوچستان/ ۸۵ درصد مواد معدنی در استان فرآوری می شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشف ۱۱۲۶ میلیون تن ذخیره معدنی در سیستان و بلوچستان/ ۸۵ درصد مواد معدنی در استان فرآوری می شوند

زاهدان - شهرکی، رئیس صمت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مواد معدنی در این استان فرآوری می شوند، گفت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۶ میلیون تن بوده است.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان سیستان و بلوچستان تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۶ میلیون تن بوده که از این میزان ۷۶۳ میلیون تن در حال بهره‌برداری و ۳۶۳ میلیون تن نیز شناسایی و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: طرح‌های اکتشافی این استان ۱۷۴ مورد و حجم سرمایه‌گذاری پیشنهادی نیز ۶۰۹ میلیارد ریال است که برای ۵۲۲ نفراشتغال ایجاد می کند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی چند طرح فرآوری و صنایع معنی به ویژه ۲ کارخانه فرآوری طلا در سیاه جنگل و خارستان در سال ۹۹ با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومان آغاز و یا تا پایان سال آغاز خواهند شد.

شهرکی طلا، مس، آنتیموان، آهن، سیلیس، کرومیت و تیتانیوم را از جمله مواد معدنی شاخص استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه‌ی معادن، ایجاد کارخانه فرآوری در کنار معادن اقتصادی با هدف اشتغال افراد بومی همان منطقه است.

کد خبر: ۵۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha