۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
سالانه ۴۰ هزار تن آلو به کشورهای همسایه صادر می شود
رئیس گروه میوه‌های هسته دار وزارت جهاد کشاورزی:

سالانه ۴۰ هزار تن آلو به کشورهای همسایه صادر می شود

کرج- رئیس گروه میوه‌های هسته دار وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۴۰ هزار تن آلو به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه صادر می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی البرز، محمد سلیمانی روز شنبه در حاشیه بازدید از باغ های شهرستان ساوجبلاغ گفت: آلو قطره طلا یکی از محصولات صادراتی کشور در بخش کشاورزی است و سالانه ۴۰ هزار تن از این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه صادر می شود.

سلیمانی با اشاره به کیفیت بالای آلوی قطره طلای شهرستان ساوجبلاغ گفت: استفاده از روش های نوین کشاورزی مانند تغذیه مناسب، هرس، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تنک کردن موجب شده تا آلوی قطره طلای این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی گفت: ایران با تولید سالانه ۴۳۰ هزار تن آلو رتبه چهارم تولید این محصول باغی را در جهان دارد. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تولید محصولات باغی و سردرختی استان البرز امسال نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری نشان می دهد، گفت: تولید محصول با کیفیت و انبوه، توجیه اقتصادی برای کشاورزان دارد.

راحله اکبریان با اشاره به تخریب برخی باغ ها گفت: اگر کشاورزان و باغداران به اهمیت اقتصادی باغ ها توجه کنند از فروش اراضی باغی و تبدیل آنها به ویلا جلوگیری خواهند کرد.

۸۰ درصد آلوی قطره طلای استان از باغات ساوجبلاغ برداشت می شود
رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ نیز گفت : ۸۰ درصد آلوی قطره طلای استان البرز از باغات ساوجبلاغ برداشت می شود که بخش عمده آن به صورت خام و بخش دیگر با تبدیل به فرآورده به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

ایرج الماسی سطح زیر کشت باغات آلوی ساوجبلاغ را هزار و ۴۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: رکورد تولید آلوی قطره طلا در باغات ساوجبلاغ در هر هکتار به ۲۰ تن می رسد.

الماسی گفت: کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی یکی از باغات ساوجبلاغ را انتخاب کردند تا با بررسی میزان تولید آن را در سطح ملی اعلام کنند. سطح زیرکشت آلو قطره طلا در استان البرز هزار و ۷۴۵ هکتار است. شهرستان ساوجبلاغ قطب تولید محصولات سردرختی به خصوص قطره طلا است.

کد خبر: ۳۱٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha