۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
چه نوع چادر مسافرتی برای من مناسب است؟

چه نوع چادر مسافرتی برای من مناسب است؟

کاربردهای مختلف چادر مسافرتی باعث شده که این وسیله در اشکال و مدل های متنوعی تولید شود.

استفاده از چادرهای مسافرتی در سفر و گردش در طبیعت

کاربردهای مختلف چادر مسافرتی باعث شده که این وسیله در اشکال و مدل های متنوعی تولید شود. این تنوع می‌تواند بنا به شرایط آب و هوایی، نوع سفر و تعداد مسافران، نیاز استفاده کنندگان را به خوبی برآورده سازد. بسیاری افراد در مسافرت ها به جای اقامت در هتل علاقه دارند که اتراق در هر جای مناسب را تجربه کنند. استفاده از چادر مسافرتی در کم کردن هزینه سفر نقش مهمی را بازی می‌کند. وقتی از فراهم بودن سرپناه و جایی برای استراحت مطمئن باشیم با خیال راحت به دل کوهستان می‌زنیم. 
چادرهای مسافرتی در انواع متفاوتی تولید شده اند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی چادرها برای استفاده در مناطق کوهستانی و ارتفاعات برفگیر ساخته شده اند. بعضی دیگر از چادرها برای ساحل، دشت و صحرا و جنگل مناسب هستند. در انتخاب چادر، آب و هوای منطقه‌ی سفر را در نظر بگیرید، مثلا در مناطق پربارش عاقلانه است که یک چادر ضدآب به همراه خود داشته باشید.

شناخت انواع چادر مسافرتی 

از نظر نوع نصب کردن، چادرهای مسافرتی در مدل های متفاوت ساخته شده است. در چادر مسافرتی فنری از فنر به عنوان ستون و نگهدارنده استفاده شده که در لبه های چادر دوخته می‌شود. این چادرها برحسب اندازه شان گنجایش ۶ الی ۱۲ نفر را دارند. بهتر است از این چادرها در شرایط جوی آرام استفاده کرد. برپا کردن این چادرها آسان است و به راحتی قابل حمل هستند. چادر مسافرتی عصایی نوعی دیگر از چادر است که نصب آن نیاز به زمان طولانی‌تری دارد. این چادر به خاطر شکل ستون ها، در برابر باد شدید و ضربه مقاومت بیشتری دارد. ستون ها شبیه عصای نابینایان ساخته شده اند. چادرهای عصایی بسته بندی کوچکی دارند و کوهنوردان می‌توانند آن را به عنوان یک گزینه مناسب انتخاب کنند. چادر مسافرتی اتوماتیک نیز مدل دیگری از چادر است که به راحتی قابل نصب است. ارتفاع و سقف بلند و همچنین استحکام، از ویژگی‌های این چادر می باشند. به خاطر داشتن میله های ضخیم و فولادی این چادرها نسبت به چادرهای عصایی سنگین‌تر هستند.

از نظر ظاهر نیز میتوانیم چادرهای مسافرتی را به چند دسته تقسیم کنیم:

چادر مسافرتی اتاق دار: این نوع چادر از بخش‌های مختلف تشکیل شده که توسط در، از هم مجزا می‌شوند و چندین نفر با حفظ حریم شخصی در آن جای می‌گیرند.
چادر گنبدی: این چادر نسبت به چادر اتاق‌دار استحکام بیشتری دارد. دیواره آن شیب دار و کف آن مربع یا شش ضلعی است. این چادرها سبک هستند و در باد و طوفان و شرایط نامساعد مقاومت زیادی ندارند.
چادر مسافرتی تونلی: این نوع چادر ساختار تونل مانند دارد. تیرک های نیم دایره ای، دیواره چادر را به شکل تونل درمی آورد و باعث ایجاد فضای وسیع تر می‌شود. این چادر در برابر باد شدید مقاومت بالایی دارد.
چادر مسافرتی خیمه ای: این چادر برای مسافرت های پرجمعیت مناسب است. در چادر خیمه ای از تیرک های افقی و عمودی استفاده می‌شود. به کارگیری طناب و میخ برای بستن و محکم کردن ستون ها و بدنه، باعث می‌شود که استقامت این چادر در مقابل باد افزایش پیدا کند.

images_1715934663_664715c7dd781.png

برای خرید چادر مسافرتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از مهم ترین نکات خرید چادر مسافرتی ظرفیت چادر است که باید متناسب با تعداد مسافران باشد. چادرهای مسافرتی با ظرفیت های مختلف در بازار موجودند. چادرهای کوهنوردی معمولا یک تا چهار نفره هستند. شما باید متناسب با قد و فضایی که نیاز دارید اقدام به خرید چادر کنید. از لحاظ جنس، اکثر چادرهای مسافرتی از پارچه برزنتی یا شمعی ساخته شده اند. پارچه های شمعی خاصیت ضدآب دارند و در هوای بارانی و برفی هم قابل استفاده هستند. چادر برزنتی پارچه مقاومی دارد که در برابر نفوذ گرما و سرما نیز عایق می باشد. اگر شما کوهنورد هستید یا به مسافرت های حرفه ای می‌روید نیاز به چادر سبکی دارید که شما را از گرما یا سرمای شدید محافظت کند. پارچه های پلی‌استر برای این نوع چادرها مناسبند.
بیشتر چادرهای حرفه ای نارنجی، سبز یا زرد رنگ هستند تا در صورت بروز حادثه، به راحتی توسط گروه های امدادی قابل دیدن و شناسایی باشند. برای خرید چادر باید به وزن چادر، بسته بندی و فضایی که اشغال می‌کند توجه کنید. نصب آسان و تهویه مناسب نیز از نکات مهم در خرید چادر است. اگر به مناطق گرم و مرطوب سفر می‌کنید بهتر است چادری انتخاب کنید که دریچه های توری بزرگ تری دارد. به یاد داشته باشید که برای محافظت چادر از رطوبت و پارگی نیاز دارید که زیرانداز هم تهیه کنید. در این صورت می‌توانید چادر را سال ها سالم نگه دارید و آن را از صدمه دیدن حفظ کنید.

کد خبر: ۲۸۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha