۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
اجرای بیش از ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در استان کردستان
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد:

اجرای بیش از ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در استان کردستان

سنندج – حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای اجرای پروژه فیبرنوری تا کنون پنج هزار و ۱۳۵ کیلومتر فیبرنوری در استان کابل کشی شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت افزود: با تامین امکانات و تجهیزات فنی در راستای تحقق اهداف پروژه فیبرنوری در استان، تا کنون پنج هزار و ۱۳۵کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری، بین شهری، روستایی و جاده‌ایی اجرا و کابل کشی شده است.

وی به تشریح مزایای فیبرنوری و اهمیت اجرای آن در استان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون ۷۴۸ کیلومتر در نقاط شهری، ۱۳۶ کیلومتر در نقاط بین شهری و چهار هزار و ۲۵۱ کیلومتر در نقاط روستایی و جاده‌ایی اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه اولویت این مجموعه در ایجاد زیرساخت های مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، اجرای کابل نوری در سطح استان است، بیان کرد: با همت و جدیت همکاران در تحقق پروژه های تعریف شده در حوزه فیبرنوری به عنوان استان پیشرو، موفق به ثبت عملکرد چشمگیر و قابل توجهی در سطح کشور شده‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: فناوری FTTH از سرویس های مبتنی بر زیرساخت فیبرنوری است که در حال حاضر هفت هزار و۵۰۲ مشترک FTTH در استان از مزایای این سرویس بهره مند هستند.

وی یادآور شد: در سال جاری شرکت مخابرات ایران بر اجرای پروژه نجما با هدف جهش به سمت تغییر تکنولوژی از سیم مسی به فیبرنوری به منظور بهینه سازی شبکه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پشتیبانی مناسب، افزایش سرعت و پهنای باند، رضایتمندی مشتریان و توسعه فناوری با اولویت توجیه اقتصادی با سرعت بیشتر تاکید دارد.

حکمت گفت: شرکت مخابرات ایران برنامه های مختلفی برای کاهش شکاف دیجیتالی، ایجاد زیرساخت سرویس های ویدیویی، اینترنت اشیا، سرویس های مبتنی بر متاورس و نسل پنج تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است که این منطقه نیز در این راستا گام برخواهد داشت.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha