۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کریدور شمال-جنوب با توسعه ریلی ایران به حیاتی‌ترین رگ حمل‌ونقلی جهان تبدیل می‌شود
رئیس جمهوری آذربایجان:

کریدور شمال-جنوب با توسعه ریلی ایران به حیاتی‌ترین رگ حمل‌ونقلی جهان تبدیل می‌شود

رئیس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: کریدور شمال-جنوب با توسعه زیرساخت‌های ریلی ایران به حیاتی ترین رگ حمل‌ونقلی جهان تبدیل می‌شود.

به گزارش بازار، الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پروژه‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان که در حوزه حمل و نقل در حال اجرایی شدن است برای ما و منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ کریدور شمال-جنوب برای منطقه بسیار مهم است و با ایجاد زیرساخت‌های راه آهن در ایران این کریدور به حیاتی‌ترین رگ حمل و نقل دنیا بدل خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل و نقل بین دو کشور در سال گذشته، افزود: پس از افتتاح راه آهن، این میزان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز پل جدید آق‌بند نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که بخشی از کریدور شمال جنوب است و جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می‌کند.

یادآور می‌شود، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز یکشنبه به منظور شرکت در مراسم افتتاح مشترک سد قیز قلعه‌سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین با حضور رئیس جمهور آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده اند. ،

بازدید از بخش‌هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس از جمله پایانه کلاله از جمله برنامه‌های این سفر بود.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha