۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
۲۵ درصد مصرف گاز زنجان به بخش صنعت اختصاص دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

۲۵ درصد مصرف گاز زنجان به بخش صنعت اختصاص دارد

زنجان- مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تخصیص ۲۵.۷۴ درصدی گاز مصرفی استان طی سال گذشته به بخش صنعتی و تولیدی خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت گاز استان زنجان، رحیم سلیمانی نژاد گفت: سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۳۲۷ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و عمده توسط مشترکین زنجانی مصرف شد که بیش از ۲۵ درصد آن سهم بخش صنعت بود.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان، گاز مورد نیاز هزار و ۵۰ واحد تولیدی را تأمین می‌کند، افزود: در سال گذشته بیش از ۸۵۶ میلیون و ۳۷۳ هزار متر مکعب گاز طبیعی در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان زنجان به مصرف رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان آماده ایجاد زیرساخت‌های گاز رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی است، ادامه داد: استفاده از گاز طبیعی در صنایع علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در راستای کاهش مصرف سوخت‌های میان تقطیر و ارتقای شاخص کیفیت محیط زیست و هوای پاک مهم و موثر است.

سلیمانی نژاد در ادامه به برنامه‌ریزی‌های شرکت گاز زنجان در راستای مدیریت و تأمین شبکه پایدار گاز مشترکان در فصول سرد سال اشاره کرد و افزود: سال گذشته شرکت گاز استان زنجان توانست با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب بدون چالش خاصی فصول سرد سال را سپری کند.

وی به اهمیت استفاده از سوخت جایگزین در پایداری شبکه گاز در ماه‌های آخر سال اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای مدیریت شبکه گاز رسانی در فصول سرد سال، واحدهای پر مصرف گاز استان، شناسایی و هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت جایگزین برای آنها انجام شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha