۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ایران، پایتخت کالای دیجیتال استوک!

ایران، پایتخت کالای دیجیتال استوک!

با گسترش روزافزون فناوری و افزایش نیاز به تجهیزات دیجیتال، خرید کالای دیجیتال استوک در ایران به‌سرعت در حال رشد است.

به گزارش بازار، با گسترش روزافزون فناوری و افزایش نیاز به تجهیزات دیجیتال، خرید کالای دیجیتال استوک در ایران به‌سرعت در حال رشد است. کالاهای دیجیتال استوک شامل انواع مختلفی از تجهیزات مانند لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها، مینی‌کیس‌ها، اسکنرها، پرینترها، کیس‌ها، کامپیوترها و سایر تجهیزات دیجیتال می‌شود. محدودیت واردات لوازم الکترونیکی نو و قیمت نامتعادل ارز، باعث ورود فراوان کالاهای دیجیتال استوک به کشور شده است. این محصولات با توجه به قیمت اقتصادی و کیفیت بالا به جایگزینی مناسب برای کالاهای نو تبدیل شده‌اند. برای مثال برای خرید یک کامپیوتر کامل نیاز به خرید قطعات مختلف و اسمبل آن دارید اما با خرید کیس استوک نیازی به تهیه جداگانه قطعات نیست. چون پیکربندی و سخت‌افزار این سیستم‌ها توسط سازندگان معتبر، مشخص شده و شما به صورت مستقیم یک کامپیوتر کامل تحویل خواهید گرفت.

یکی از ویژگی‌های مهم کالاهای دیجیتال استوک، داشتن گریدهای مختلف است. این گریدها براساس وضعیت و کیفیت کالا تعیین می‌شود و تفاوت قیمتی قابل‌توجهی را به‌وجود می‌آورد. این مورد برای محصولاتی مانند مانیتور و لپ‌تاپ که دارای صفحه‌نمایش هستند مهم‌تر است. برای مثال، کالاهای دیجیتال استوک در گرید A ،B یا C قرار می‌گیرند که هرکدام ویژگی‌ها و کیفیت متفاوتی دارند. باتوجه‌به این موارد، خرید کالای دیجیتال استوک نیازمند دقت و آگاهی است تا افراد بتوانند کالایی با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب را انتخاب کنند.

کالای استوک چیست؟

کالای استوک کالایی است که پیش‌تر توسط یک شخص یا شرکت دیگر استفاده شده است و سپس توسط برند سازنده اصلی، به‌صورت مجدد به فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. این کالاها معمولا از نقاط مختلف جمع‌آوری‌شده، بازسازی و تعمیر می‌شوند تا به شرایط اولیه و کیفیت مناسبی برسند. در اصطلاحات تجاری، کالای استوک به‌عنوان کالای دست‌دومی شناخته می‌شود که بازسازی و تعمیرات لازم را طی کرده و مجدد به فروش می‌رسد. تفاوت اصلی بین خرید کالای دیجیتال استوک و کالای دست‌دوم در این است که کالای دست‌دوم به‌عنوان کالای استفاده‌شده به فروش می‌رسد، در حالی که کالای استوک پس از بازسازی و تعمیرات لازم توسط برند سازنده اصلی به فروش می‌رسد و شرایطی نزدیک به کالای نو دارد. فرآیند بازسازی و تعمیرات کالاهای استوک معمولا توسط تیم‌های تخصصی و ماهر انجام می‌شود تا کیفیت کالاها برابر با کالاهای جدید باشد. به‌همین دلیل، کالاهای استوک معمولا با قیمت مناسب‌تری نسبت‌به کالاهای جدید به فروش می‌رسند. خرید کالای دیجیتال استوک می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای کاربرانی باشد با بودجه محدود، به‌دنبال خرید یک کالای دیجیتال باکیفیت هستند.

ایران، پایتخت کالای دیجیتال استوک!

چرا کالای دیجیتال استوک بخریم؟ آیا خرید کالای دیجیتال استوک ارزش دارد؟

در آمریکا، اروپا و کشورهای صنعتی مانند ژاپن و آمریکا، قوانین تولید، استفاده و مرجوع کردن کالاهای دیجیتالی مانند لپتاپ، مینی‌کیس، مانیتور و ... با قوانین و فرهنگ کشور ما تفاوت زیادی دارد. دستگاه‌های اداری مانند اسکنرها، چاپگرها و پرینترها در کنار کالاهای دیجیتالی مانند لپتاپ، مانیتور و کیس، حداکثر چند سال مورد استفاده قرار می‌گیرند و با کوچک‌ترین مشکل و نارضایتی از سمت کاربران، به کارخانه سازنده بازگردانده می‌شوند.

تعمیرات تخصصی این دستگاه‌ها توسط نمایندگی‌های رسمی شرکت تولیدکننده اصلی انجام می‌شود. کالای دیجیتال مرجوع‌شده توسط برند سازنده اصلی جمع‌آوری شده و پس از بازدید و رفع ایرادهای فنی و ظاهری احتمالی، انبار می‌شوند. این کالاها تحت عنوان کالای استوک، به کشورهای جهان سوم مانند ایران ارسال می‌شوند. از همین‌رو، خرید کالای دیجیتال استوک با آگاهی از گریدهای مختلف، می‌تواند یک گزینه عالی برای کاربران ایرانی باشد.

اگر با نکات خرید کالاهای دیجیتال استوک و همچنین با انواع مختلف این دستگاه‌ها آشنایی داشته باشید، می‌توانید یک لپ تاپ استوک در حد نو را با مبلغی در حدود ۲۰ الی ۵۰ درصد قیمت بازار آن خریداری کنید. فراموش نکنید که برخی از کالاهای دیجیتال استوک توسط مشتری استفاده نشده‌اند و کاملا در حد نو هستند.

خرید کالای دیجیتال استوک می‌تواند برای بسیاری از کاربران ایرانی ارزشمند باشد. در ادامه با تعدادی از دلایل جذاب خرید کالاهای استوک آشنا می‌شویم:

  • صرفه‌جویی مالی: کالای دیجیتال استوک معمولا با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌شود. این قیمت گاهی اوقات تا ۵۰ درصد کمتر از قیمت کالای نو یا جدید است.

  • کیفیت: قطعات اصلی تمام کالاهای دیجیتال استوک، توسط برند سازنده اصلی و با استفاده از قطعات اورجینال، تعمیر و بازسازی شده‌اند؛ بنابراین، شما یک کالای باکیفیت خارجی را با قیمت کمتری می‌خرید.

  • گزینه‌های بیشتر: با خرید کالای دیجیتال استوک، به گزینه‌ها و تنوع بیشتری دسترسی خواهید داشت؛ زیرا از مدل‌های قدیمی‌تر و کمتر شناخته‌شده نیز می‌توانید استفاده کنید. گزینه‌هایی که اغلب با قیمتی بسیار مناسب‌تر ارائه می‌شوند.

  • گارانتی: تمام کالاهایی که به‌صورت استوک وارد کشور می‌شوند، گارانتی و ضمانت اصلی شرکت سازنده را با خود به همراه دارند.

در نهایت، ارزش خرید کالای دیجیتال استوک به نیازها، بودجه و ترجیحات شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن مزایا و معایب خرید کالای استوک، می‌توانید تصمیم‌های بهتری بگیرید.

ایران، پایتخت کالای دیجیتال استوک!

گریدهای مختلف کالاهای دیجیتال استوک

طبق سیاست‌های موجود در این کشورها، خریداران می‌توانند کالای دیجیتال خود را بدون هیچ دلیل تا ۳۰ روز پس از خریداری به شرکت تولیدکننده مرجوع کنند. کالای دیجیتال مرجوع‌شده وارد چرخه فروش مجدد نمی‌شوند و پس از بازبینی و رفع ایرادات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احتمالی، مستقیما راهی انبار کالاهای استوک می‌شوند.

این کالاها باتوجه‌به سطح مشکلات و مقدار کارکردی که دارند، در گروه‌های کیفی چهارگانه A ،B ،C و D دسته‌بندی می‌شوند. اگر بتوانید کالاهای استوک درجه A را خریداری کنید، با پرداخت ۲۰ الی ۵۰ درصد مبلغ، صاحب یک کالای دیجیتال نو و دست‌نخورده خواهید شد. این کالاهای استوک در بیشتر مواقع بدون عیب و ایراد فنی هستند و همگی از طریق دبی و کشور امارات وارد کشور ایران می‌شوند. برای توضیح بهتر خرید کالای دیجیتال استوک در گریدهای مختلف، اجازه دهید لپتاپ‌های استوک گرید مختلف را با هم بررسی کنیم. به‌عنوان مثال، لپ تاپ استوک گرید A از نظر ظاهری و عملکرد، تفاوتی با لپتاپ نو ندارند. این لپتاپ‌ها همگی تست و کاملا نوسازی شده‌اند و معمولا گارانتی نیز دارند. تنها ممکن است شاهد یک یا دو خط و خش جزئی روی بدنه لپتاپ باشید.

لپتاپ استوک گرید B نسبت‌به لپتاپ‌های گرید A کیفیت کمتری دارند و ممکن است خط و خش بیشتری روی بدنه داشته و با مشکلاتی جزئی روی نمایشگر نیز همراه باشند. لپتاپ استوک گرید B نیز تست و کاملا تعمیر و بازسازی شده است و ممکن است گارانتی نیز داشته باشد. لپتاپ استوک گرید C کیفیت و البته قیمت بسیار کمتری نسبت‌به لپ تاپ استوک گرید A و گرید B خواهد داشت. این لپتاپ‌ها ممکن است علاوه‌بر مشکلات ظاهری روی بدنه، با مشکلاتی روی صفحه نمایشگر و کیبورد نیز همراه باشند. از همین رو،‌ برای استفاده از محیط‌هایی که کارکردی آن‌چنان بالایی ندارند، گزینه بسیار مناسبی خواهند بود.

انواع مختلف کالای دیجیتال استوک

خرید کالای دیجیتال استوک این روزها به یک گزینه پرطرفدار در بازار کشورمان تبدیل شده است. انواع مختلفی از کالاهای دیجیتال استوک وارد کشور می‌شوند. در ادامه با برخی از پرفروش‌ترین کالاهای دیجیتال استوک آشنا می‌شویم.

مانیتور استوک

مانیتور استوک به نمایشگرهایی اطلاق می‌شود که از کشورهای اروپایی یا آمریکایی به‌صورت استوک وارد کشورمان می‌شوند. این نمایشگرها معمولا از برندهای معتبری مانند Dell ،HP ،Lenovo ،Samsung و ... هستند و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. کیفیت ساخت بالا، کیفیت تصویر عالی، قیمت مناسب، امکانات به‌روز، تحویل درب منزل و مدل‌های متنوع از مزایای خرید اینترنتی مانیتور استوک محسوب می‌شوند.

لپتاپ استوک

لپتاپ استوک به لپتاپ‌هایی اطلاق می‌شود که از کشورهای اروپایی یا آمریکایی به‌صورت استوک وارد کشور می‌شوند. این لپ تاپ‌ها اغلب از برندهای معتبری مانند Dell ،HP ،Lenovo ،Toshiba ،Acer و ... هستند. انواع لپ تاپ استوک نسبت‌به نمونه‌های داخلی و نمونه‌های دست‌دوم موجود در داخل کشور، ارزش خرید بسیار بالاتری دارند. کیفیت ساخت بالا، ارزش خرید بالا، تنوع بالای مدل‌ها و قیمت بسیار مناسب، از مزایای بزرگ و ارزشمند خرید لپتاپ استوک محسوب می‌شوند. این لپتاپ‌ها کاملا به‌روز و سرحال هستند و می‌توانند نیازهای هر کاربر را برآورده کنند. خرید کالای دیجیتال استوک برای کاربران ایرانی، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

کیس استوک

کیس استوک به کیس‌هایی اطلاق می‌شود که به‌صورت دست‌دوم یا استوک عرضه می‌شوند و قبلا توسط اشخاص دیگر استفاده شده‌اند یا در انبار موجود بوده‌اند و به فروش نرفته‌اند. این کیس‌ها معمولا از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد می‌شوند و بعد از بررسی و تست‌های لازم، مجدد به فروش می‌رسند. از مزایای خرید کیس استوک می‌توان به قیمت مناسب، کیفیت ساخت بسیار بالا، قابلیت ارتقاء پردازنده، حافظه، کارت گرافیک و ... در کنار تنوع بسیار بالای این محصولات اشاره کرد.

ایران، پایتخت کالای دیجیتال استوک!

دانش رایانه؛ مرجع خرید انواع کالای دیجیتال استوک با ضمانت

پیشنهاد می‌شود قبل از خرید کالای دیجیتال استوک، کالا را بادقت بررسی کرده و از وضعیت و کیفیت آن مطمئن شوید. همچنین معتبرترین مراکز تأمین‌کننده کالاهای دیجیتال استوک را انتخاب کرده و با اطمینان کامل از اصالت کالا و شرایط گارانتی آن، به خرید اقدام کنید.

فروشگاه دانش رایانه با تلاش برای ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات دیجیتال استوک، به‌عنوان مرجعی معتبر در زمینه فروش مانیتور استوک، کیس استوک و لپتاپ استوک در ایران شناخته می‌شود. محصولات این فروشگاه، کالاهای دیجیتال سفارشی از کشورهای معتبر مانند اروپا و آمریکا بوده و کاملا سالم و باکیفیت هستند. تمامی محصولات به‌صورت دقیق و حرفه‌ای توسط تیم متخصصان فنی فروشگاه دانش رایانه تست و بررسی می‌شوند تا از نظر ظاهری، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملا سالم و بهینه باشند. در فروشگاه دانش رایانه، مانیتورهای استوک با کیفیت بالا، کیس‌های استوک با طراحی‌ها و اندازه‌های مختلف و لپتاپ‌های استوک از برندهای معتبر جهانی به فروش می‌رسند.

محصولات این فروشگاه با گرید A که بالاترین و بهترین درجه استوک است، در بازار عرضه می‌شوند تا بهترین کیفیت و عملکرد را برای مشتریان داشته باشند. با خرید کالای دیجیتال استوک از فروشگاه دانش رایانه، شما می‌توانید از ضمانت و خدمات پس‌ازفروش حرفه‌ای این فروشگاه بهره‌مند شوید و با اطمینان کامل از خرید خود لذت ببرید.

جمع‌بندی

برای انتخاب و خرید کالای دیجیتال استوک، ابتدا باید نیازهای خود را به‌دقت مشخص کرده و سپس به‌دنبال کالایی باکیفیت و قیمت مناسب بگردید. انتخاب گرید مناسب نیز بسیار مهم است. اگر به‌دنبال کالایی با کیفیت بالا و وضعیت عالی هستید، گرید A را انتخاب کنید؛ اما اگر قصد دارید کمی صرفه‌جویی کنید و نقص‌های کوچک را نادیده بگیرید، گریدهای B یا C نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha