۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
افزایش ۳۸ درصدی مشترکان آب و فاضلاب تهران طی ۱۰ سال
مدیرعامل آبفای استان تهران:

افزایش ۳۸ درصدی مشترکان آب و فاضلاب تهران طی ۱۰ سال

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: طی ۱۰ سال گذشته، میزان مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ۳۸ درصد افزایش یافته اما منابع تامین آب ثابت بوده است.

به گزارش بازار، محسن اردکانی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین امور مساجد شرکت آبفای استان تهران، با بیان اینکه این استان در سال آبی جاری، با چهارمین خشکسالی پیاپی مواجه است، افزود: ظرف ۱۰ سال گذشته، میزان مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ۳۸ درصد افزایش یافته اما منابع تامین آب ثابت بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در حوزه‌های مدیریت تامین و مدیریت توزیع از بخش عمده‌ای از ظرفیت‌ها استفاده شده است، اولویت نخست شرکت آبفای استان تهران در سال‌جاری، مدیریت مصرف است.

به‌گفته وی، هر تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند و با اینکه میزان بارندگی استان تهران در سال‌های پربارش سالانه ۲۸۰ میلی‌متر بوده اما این میزان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۷۰ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای مدیترانه‌ای که متوسط بارندگی‌ها ۷۰۰ میلی‌متر است، سرانه مصرف به ازای هر نفر ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز است.

وی یکی از ظرفیت‌های مناسب برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب را اماکن مذهبی ازجمله مساجد دانست گفت: ائمه جماعات سفیران شرکت آبفای استان تهران در مساجد هستند و ترویج این فرهنگ در بین نمازگزاران، به تسری رعایت الگوی مصرف در خانواده‌ها منجر خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha