۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
تعطیلی شنبه، ارتباط ما با کشورهای مسلمان را نیز افزایش خواهد داد
رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران:

تعطیلی شنبه، ارتباط ما با کشورهای مسلمان را نیز افزایش خواهد داد

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، می‌گوید: تعطیلی پنجشنبه در ایران باعث می‌شود ارتباط ما نه تنها با کشورهای غیرمسلمان بلکه با کشورهای مسلمان و منطقه نیز از چهار روز به سه روز کاهش یابد.

به گزارش بازار، علیرضا کلاهی صمدی رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، گفت: مدت‌هاست که نابسامانی در زمینه تعطیلات پایان هفته برای کسب‌وکارها مشکل‌ساز شده بود و تصمیم‌گیری برای سازمان‌دهی این تعطیلات اقدام بسیار درستی است.

کلاهی صمدی ادامه داد: در حال حاضر برخی از کسب‌وکارها، پنجشنبه را تعطیل و برخی نیمه تعطیل هستند. همچنین برخی شعب سازمان‌های خارجی و یا دفاتر شرکت‌های بین‌المللی نیز جمعه و شنبه را تعطیل هستند. این عدم هماهنگی نیازمند ایجاد یک وحدت رویه با محوریت هماهنگی بیشتر با نظام بین‌المللی است.

او درباره برخی مخالفت‌ها با مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه، بیان کرد: اینکه در تصمیمات و اقداماتمان به ایجاد هماهنگی بیشتر میان سازمان و نهادهای داخل ایران و خارج از آن، بی‌توجه باشیم، اشتباه محض است.

کلاهی صمدی گفت: اکثر کشورهای اسلامی، جمعه و شنبه یا شنبه و یکشنبه را تعطیل کرده‌اند. اینکه پنجشنبه و جمعه را تعطیل کنیم، موجب خواهد شد ارتباط ما نه تنها با کشورهای غیرمسلمان بلکه با بسیاری از کشورهای منطقه و مسلمان محدودتر شده و تعداد روزهای فعال ما برای ارتباط با آن‌ها از چهار روز به سه روز کاهش یابد.

او مخالفت با تعطیلی شنبه به دلیل تعطیلی این روز در دین یهودیت، را بهانه‌تراشی دانست و افزود: این استدلال درستی نیست. بسیاری از مناسک دینی ما از جمله حرمت خوردن گوشت خوک با آن‌ها مشترک است. آیا باید در این موارد هم تجدیدنظر کرد؟

کد خبر: ۲۸۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha