۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
مزایده عمومی ۵۰ لکوموتیو توقیفی| ماجرای حواله‌های هزار میلیارد تومانی در وزارت نفت
مدیر عامل راه‌ آهن خبر داد

مزایده عمومی ۵۰ لکوموتیو توقیفی| ماجرای حواله‌های هزار میلیارد تومانی در وزارت نفت

صالحی، مدیر عامل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۵۰ لکوموتیو متوقف از طریق مزایده عمومی واگذار می شود و شرکتهای خصوصی می توانند در این مزایده حضور پیدا کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید میعاد صالحی در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در پاسخ به این پرسش که برنامه راه‌آهن برای استفاده از سرمایه‌های مردم در بخش ریلی چیست؟ گفت: برنامه راه آهن این است که ۵۰ لکوموتیو متوقف از طریق مزایده عمومی و با حضور بخش خصوصی واگذار شود.

شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند در مزایده ۵۰ لکوموتیو متوقف حضور یابند. البته در سال جاری تلاش می‌کنیم نهضت احیاء، تولید و بازسازی لکوموتیو را نیز راه‌اندازی کنیم

او با بیان اینکه پیگیر تولید موتور لکوموتیو با استفاده از شرکت‌های دانش‌های دانش‌بنیان است ادامه داد: شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند در مزایده ۵۰ لکوموتیو متوقف حضور یابند. البته در سال جاری تلاش می‌کنیم نهضت احیاء، تولید و بازسازی لکوموتیو را نیز راه‌اندازی کنیم.

صالحی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید با استفاده از ظرفیت داخلی از واردات لکوموتیو بی‌نیاز شویم.

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این مجموعه استفاده از توان شرکت‌های دانش‌های برای تولید موتور لکوموتیو است بنابراین اولویت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بخش لکوموتیو استفاده از شرکت‌های توانمند داخلی است.

او در خصوص وضعیت اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تصریح کرد: در این راستا توافقنامه‌ای بین وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت و سازمان برنامه و بودجه امضا شد. پس از این اتفاق کار قوت گرفته و حواله‌های سال‌های قبل صادر شده که این حواله‌ها هم اکنون در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت است.

حدود دو ماه است که حواله‌ها نزد معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت است. مبلغ این حواله‌ها هزار میلیارد تومان است اما آن چیزی که تا پایان سال ۱۴۰۲ باید صرفه‌جویی شود ۵ هزار میلیارد تومان است

وی با اشاره به اینکه حدود یک سال از تفاهم سه جانبه می‌گذرد اضافه کرد: حدود دو ماه است که حواله‌ها نزد معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت است. مبلغ این حواله‌ها هزار میلیارد تومان است اما آن چیزی که تا پایان سال ۱۴۰۲ باید صرفه‌جویی شود ۵ هزار میلیارد تومان است.

بخش خصوصی و بخش دولتی ۳۲۰ لکوموتیو در اختیار دارند که به دنبال آن هستیم این تعداد را از محل منابع راه آهن ماده ۱۲ و سرمایه‌های بخش خصوصی افزایش دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی و بخش دولتی ۳۲۰ لکوموتیو در اختیار دارند که به دنبال آن هستیم این تعداد را از محل منابع راه آهن ماده ۱۲ و سرمایه‌های بخش خصوصی افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha