۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
پساب فاضلاب تمامی شرکت‌های آبفا در بورس عرضه می‌شود
مدیر کل دفتر نظارت شرکت مهندسی آب و فاضلاب:

پساب فاضلاب تمامی شرکت‌های آبفا در بورس عرضه می‌شود

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ رفته رفته پساب استان‌های مختلف وارد بورس می‌شود.

به گزارش بازار، سید مرتضی احتشامی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در بورس انرژی عرضه شد که مورد استقبال صنایع قرار گرفت.

وی افزود: ورود پساب به بورس انرژی اتفاق بسیار خوبی برای بخش آب کشور است، چرا که با توسعه استفاده از پساب در بخش صنعت، برداشت آب کمتری از منابع زیرزمینی توسط صنایع صورت خواهد گرفت.

احتشامی با بیان اینکه “پیش از این تخصیص پساب به صنایع با قیمتی توافقی صورت می‌گرفت”، گفت: در عرضه پساب در بورس انرژی، میزان قیمت بستگی به قیمت بورس دارد و کشف قیمتی واقعی در فضای رقابتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای حفاظت ار منابع آب زیرزمینی چاه‌هایی که در اختیار صنایع قرار داده شده باید مسدود شود تا صنایع به مصرف پساب روی آورند.

وی افزود: عرضه پساب در بورس با عرضه بخشی از پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران آغاز شد، اما این‌کار در سراسر کشور تسری خواهد یافت و در سال ۱۴۰۳ رفته رفته پساب استان‌های مختلف وارد بورس می شود.

احتشامی تصریح کرد: قرار است عرضه پساب در بورس به تمام کشور تسری پیدا کند و استان به استان این اتفاق مهم اجرایی شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha