۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
تولید علمِ صرف برای کشور بی فایده است| توجه ویژه به فناوری در قانون بودجه ۱۴۰۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تولید علمِ صرف برای کشور بی فایده است| توجه ویژه به فناوری در قانون بودجه ۱۴۰۳

اصفهان - زلفی گل؛ وزیر علوم با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه دانش‌بنیان ها تامین مالی است، گفت: در جشنواره شیخ بهایی با تمرکز بر تامین مالی جمعی اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد علی زلفی گل، در حاشیه آیین اختتامیه و اهدای جوایز هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: استان اصفهان دانشگاه‌ های افتخار آفرینی دارد و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز در کشور یگانه است؛ وجود این دو بخش ظرفیت‌ های خوبی در این استان در بخش فناوری ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید علم مرجعیت ایجاد می‌کند و مصرف علم اقتدار، امنیت، ثروت، خدمت، آسایش و آرامش را به دنبال دارد، افزود: اگر صرفا تولید علم داشته باشیم و برای مصرف آن برنامه‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم از مزایای همه‌ جانبه دانش بهره‌مند شویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به همین دلیل وزارت عتف در دولت سیزدهم با تشکیل معاونت فناوری و نوآوری، تبدیل علوم به فنون را در دستور کار قرار داده است. تاسیس این معاونت مدیریت پارک‌های فناوری و مراکز رشد را برای تحقق این مهم انسجام بخشید و البته در برنامه توسعه هفتم نیز احکام خوبی مصوب شد که امیدواریم به زودی ابلاغ شود و فعالیت‌های آن عملیاتی شود.

تامین مالی از الزامات توسعه فناوری های دانش بنیان

وی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این قانون توجه ویژه‌ای به فناوری شده است؛ برای تبدیل علوم به فنون بسترهایی لازم است؛ باید برای هر مرحله از سطوح فناوری، برنامه عملیاتی و اقدام تعریف شود.

زلفی گل با تاکید بر ارزش بالای تامین مالی جمعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در جشنواره شیخ بهایی گفت: یکی از اقدامات قابل توجهی که در این جشنواره انجام شده تمرکز بر تأمین مالی جمعی است؛ فراهم شدن شرایط برای اینکه منابع مالی لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از طریق بورس و فرابورس و با مشارکت مردم تامین شود، اقدام ارزشمند و قابل توجهی است که باعث می‌شود توسعه فناوری در محصولات دانش‌بنیان سرعت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند که در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اجرایی شده، کاملا در راستای شعار سال است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما به دنبال دیده شدن فن‌آفرینان هستیم که یکی از روش‌های افزایش تولید است؛ در همین راستا سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) طراحی شده که همزمان با پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در سازمان پژوهش‌های صنعتی آماده افتتاح است.

آپلود محصولات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سامانه «توان‌ ایران»

زلفی گل افزود: در این سامانه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در معرض دید قرار می‌گیرد؛ بر اساس معاون فناوری تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت صمت نیز مقرر شده تا محصولات به سامانه «توان‌ ایران» و ستاد ایران نیز متصل شود.

وی گفت: این اقدام شهرک علمی تحقیقاتی در راستای تحقق شعار سال و فرازهایی از بیانیه گام دوم مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی ارائه شده است تا علوم و فناوری پیشران پیشرفت همه‌جانبه کشور باشد و علاوه بر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای پیشرفت کشور علم و فناوری باشد.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha