۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
همکاری ایران با ژاپن در پروژه احیای منابع آبی| تاب‌آوری بیمارستان‌ها ضروری است
دبیر کمیته ملی اسکان بشر مطرح کرد

همکاری ایران با ژاپن در پروژه احیای منابع آبی| تاب‌آوری بیمارستان‌ها ضروری است

خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران توافق نامه‌ای را با سازمان ملل متحد برای همکاری‌ها در حوزه های مختلف دارد که یکی از ستون‌های این همکاری، موضوع کاهش مخاطرات است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر در حاشیه مراسم اختتامیه پروژه بهتاب ۲ در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران و سازمان ملل برای کاهش مخاطرات همکاری مختلفی دارند گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران توافق نامه‌ همکاری با سازمان ملل در حوزه های مختلف دارد که یکی از ستون‌های این همکاری، همانا کاهش مخاطرات است.

او با تاکید بر اینکه در بستر این توافق نامه، آژانس هبیتات (برنامه اسکان بشر ملل متحد) در ارتباط مستقیم با وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و کمیته ملی اسکان بشر نهاد متناظر و محل ارتباط این آژانس با دولت جمهوری اسلامی ایران است یادآوری کرد: گسترش همکاری‌ها با ژاپن در کنار انتقال تجربیات دستاوردی است که در همکاری مشترک ایران و ژاپن به آن دست یافته ایم. هر چند معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل نیز تجربه دیگری است که می تواند راهگشا باشد.

در پروژه بهتاب ۲ (بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها) دولت ژاپن به عنوان تامین کننده مالی عمده در فعالیت‌های آسیا و اقیانوسیه هبیتات، فعالیت های متعددی را با جمهوری اسلامی ایران در برنامه قرار داده است

دبیر کمیته ملی اسکان بشر با اشاره به اینکه بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها را باید جدی گرفت خاطر نشان کرد: در پروژه بهتاب ۲ (بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها) دولت ژاپن به عنوان تامین کننده مالی عمده در فعالیت‌های آسیا و اقیانوسیه هبیتات، فعالیت های متعددی را با جمهوری اسلامی ایران در برنامه قرار داده است که از جمله آنها پروژه بهتاب ۲ است که امروز مراسم اختتامیه آن انجام شد.

سفیر ژاپن دیروز به شهر ساری سفری داشت و مذاکراتی انجام شد و قرار شد تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است، در برنامه همکاری‌های آتی دو کشور قرار بگیرد

خورسند ادامه داد: سفیر ژاپن دیروز به شهر ساری سفری داشت و مذاکراتی انجام شد و قرار شد تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است، در برنامه همکاری‌های آتی دو کشور قرار بگیرد.

خورسند از همکاری ایران با ژاپن در پروژه احیای منابع آبی روستای سایه خوش خبر داد و گفت: در خصوص مخاطرات اقلیمی، طرح های مطالعاتی و اجرایی در برنامه است که باید با نظر امور خارجه و دستگاه‌های ذیربط به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه مهمتر از حمایت مالی پروژه بهتاب ۲، اشتراک‌گذاری تجربیات است، گفت: معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل و گسترش همکاری‌ها دستاوردی است که در کنار انتقال تجربیات در همکاری مشترک ایران و ژاپن به آن دست یافتیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون سطح همکاری با آژانس های سازمان ملل به سطح مناسبی رسیده است و در جریان این همکاری نیز سند همکاری ما در یک دوره ۵ ساله با هبیتات به امضا رسیده است.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha