۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
فاجعه مالی برای آمریکا در ۲۰۲۵
اقتصاددانان هشدار دادند؛

فاجعه مالی برای آمریکا در ۲۰۲۵

اقتصاددانان درباره عواقب رکوردشکنی بدهی آمریکا و خطر بمب ۳۱۵ تریلیون دلاری بدهی‌های جهانی بر اقتصاد دنیا هشدار دادند.

به گزارش بازار، همه نشانه‌ها حاکی از فاجعه مالی در سال ۲۰۲۵ است، زمانی که عواقب بدهی خود را نشان می دهد، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و نرخ‌های مالیات افزایش می‌یابد». این را رئیس سابق بانک جهانی هشدار داده است.

دیوید مالپس مالپاس در پستی در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد که بدهی‌های کلان ملی و سیاست‌های مربوط به هزینه‌های بیش از حدی که توسط دولت ایالات متحده دنبال می‌شود می تواند تا سال ۲۰۲۵ به یک فاجعه مالی منجر شود.

مالپاس تاکید کرد: «انفجار بدهی های دولت ایالات متحده منابع جهانی را تخلیه می‌کند و این منابع را بر روی مجموعه محدودی از اولویت‌ها و ذینفعان دولت ایالات متحده متمرکز می‌کند.

مالپاس در پست خود توضیح داد که «مشکلات اصلی پیش روی اقتصاد ایالات متحده فقدان سرمایه‌گذاری‌های جدید در بحبوحه رشد گسترده هزینه‌های عمومی است که منجر به بی سابقه شدن افزایش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی می شود».

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، بدهی عمومی ایالات متحده در سال جاری ۲۰۲۴ از ۱۲۳ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر خواهد رفت و در سال ۲۰۲۹ به نزدیک به ۱۳۴ درصد خواهد رسید. بدهی ایالات متحده در حال حاضر بیش از ۳۴.۵ تریلیون دلار است.

اقتصاددانان همچنین با توجه به افزایش بدهی‌های جهانی به بیش از ۳ برابر تولید ناخالص داخلی جهان نسبت به پیامدهای جدی آن برای اقتصاد جهانی هشدار داده‌اند.

بر اساس داده‌های موسسه مالی بین المللی (IIF)، بدهی جهانی به سطح ۳۱۵ تریلیون دلار، معادل ۳۳۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی افزایش یافته است. موسسه بین المللی گفت که بدهی جهانی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته ۱.۳ تریلیون دلار افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha