۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
همه چیز درباره ارگ جدید بم

همه چیز درباره ارگ جدید بم

ارگ جدید از مهم‌ترین مراکز توریستی کرمان به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، ارگ جدید از مهم‌ترین مراکز توریستی کرمان به شمار می‌رود. نام ارگ بم معمولا یادآور یک بنای خشتی کهن در دل بیابان است؛ اما ارگ جدید بم، برخلاف آن، از امروزی‌ترین و سرسبزترین جاهای کرمان محسوب می‌شود. ارگ جدید با وسعت ۲۳۰۰ هکتاری و باغ‌های سبز و دریاچه‌های پر آب، چون تکه‌ای از بهشت در این استان است. این مجموعه با امکانات رفاهی و فرهنگی، به میزبانی برای تفریح و جشن‌های کرمانی‌ها و همچنین اقامتگاهی محبوب برای مسافران تبدیل شده است. اگر قصد سفری راحت به کرمان را دارید، توصیه می‌کنیم بعد از تهیه بلیط هواپیما بم، برای رزرو اقامتگاه‌های این مجموعه نیز اقدام کنید. در ادامه متن، شما را با این مجموعه و امکانات آن آشنا می کنیم.

ارگ جدید بم کجاست

ارگ جدید بم در ۱۰ کیلومتری ارگ قدیم واقع شده است. ساخت چنین مجموعه بزرگی در شهر بم که یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور را دارد، خیلی دور از ذهن نبود. سازه‌های این شهرک را طبق پیشرفته‌ترین اصول مهندسی ساخته‌اند، طوری که با وجود نزدیکی به مرکز زلزله سال ۱۳۸۲ بم، از صدمات آن در امان ماند. البته ارزش این مجموعه فقط به ساخت اصولی یا توریستی‌بودن آن نیست، بلکه برای کرمان اهمیت اقتصادی زیادی به‌همراه دارد. اشتغال‌زایی و هدایت سرمایه به این استان از هدف‌های دیگر ساخت این مجموعه بود که موفقیت‌آمیز جلوه کرد.


 

ارگ جدید، قطب خودروسازی کشور

بخش بزرگی از اهمیت اقتصادی این شهرک، وجود شرکت‌های خودروسازی در ارگ جدید بم است. این مجموعه تنها منطقه اختصاصی خودروسازی، قطعه‌سازی و صنایع مربوط به آن در کشور است. این مجموعه با هدف رشد صنعت خودروسازی کشور موفق شده است سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به این منطقه جذب کند. شرکت‌های خودروسازی موجود در این منطقه تا کنون موفق به تولید بیش‌از ۳۶ نوع خودرو شده‌اند. این مجموعه در زمینه اشتغال‌زایی نیز بسیار موثر بوده است. تاکنون بیش‌از ۱۰۰۰۰ نفر از جوانان منطقه در این خودروسازی‌ها مشغول‌به‌کار شده‌اند. از جمله شرکت‌های خودروسازی حاضر در این مجموعه می‌توان به مدیران خودرو (MVM)، خودروسازان بم و خودروسازی کرمان موتور اشاره کرد.


 

برخی از امکانات تفریحی و اقامتی مجموعه ارگ جدید بم

در ارگ جدید بم امکانات گوناگون و متعددی برای کرمانی‌ها و مسافران این استان فراهم شده است. در این مجموعه می‌توانید از امکانات ورزشی آن مانند سالن‌های ورزشی، استخرهای روباز و سرپوشیده، زمین تنیس، سالن بیلیارد، پیست اسب‌دوانی، دوچرخه‌سواری و ... استفاده کنید. همچنین مکان‌هایی برای تجمعات و فعالیت‌های هنری و فرهنگی در اختیار عموم قرار دارد، از جمله سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه، سالن اجتماعات، مسجد جامع و حسینیه. علاوه‌بر ‌این موارد، انواع رستوران‌ و کافه نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان در این مکان راه‌اندازی شده‌اند. همچنین در این شهرک به مناسبت‌های مختلف از جمله اعیاد مذهبی، بزرگداشت‌ها و همچنین ایام نوروز جشن‌های زیادی برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم بومی شهر و همین‌طور مسافران قرار می‌گیرند. یکی از جشن‌های معروف این منطقه جشن خرما است. این جشن هر سال در شهریور ماه، هم‌زمان با فصل برداشت خرما برگزار می‌شود و توجه گردشگرانی که به کشاورزی و جشن‌های محلی علاقه‌مندند را جلب می‌کند.


 

همه چیز درباره ارگ جدید بم


 

دریاچه ارگ جدید بم

این مجموعه دارای چند دریاچه مصنوعی و آب‌نمای دیدنی است. روی این دریاچه‌ها دو اسکله نیز بنا شده است. از تفریحات دوست‌داشتنی دریاچه‌های ارگ جدید، سوارشدن بر قایق‌های پدالی است. می‌توانید برای لحظاتی از شلوغی‌ها فاصله بگیرید و در میان دریاچه لحظات آرامی را سپری کنید. یکی از جاذبه‌های زیبای این دریاچه‌ها، حضور پرندگان مهاجر در فصل پاییز است. تماشای این اردک‌های وحشی عصر خنک پاییزی شما را به‌یادماندنی خواهد کرد.


 

اقامت در ارگ جدید بم

در مجموعه ارگ جدید بم هتلی چهارستاره بنا شده است. این هتل که تنها هتل نوساز شهر بم است، مورد استقبال گردشگرانی که به دیدن بافت تاریخی منطقه و همین‌طور آبشار راین می‌روند، قرار گرفته است. هتل ارگ جدید در یک طبقه طراحی و ساخته شده و دارای ۸۰ اتاق و ۱۴۰ تخت است. بسیاری از خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی شهرک به رایگان در اختیار مسافران هتل قرار دارد. همچنین مهمانان این هتل از تخفیف ویژه تورهای گردشگری برخوردارند.


 

بهترین زمان بازدید از ارگ جدید بم

از ‌آنجایی ‌که شهر بم منطقه‌ای خشک و کویری است، دمای هوا در تابستان بسیار بالا می‌رود و طاقت‌فرسا است، از طرف دیگر دما در زمستان نیز بسیار سرد و آزاردهنده است. پیشنهاد می‌شود سفر خود را به مناطق کویری، از جمله بم، در فصل بهار انجام دهید. آب‌وهوای معتدل شهر در بهار برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز مناسب است.


 

همه چیز درباره ارگ جدید بم


 

سفر به بم و بازدید از ارگ قدیم و ارگ جدید بم، با خدمات گردشگری فلای تودی

وجود امکانات رفاهی و تفریحی در این سطح، هر شهری را محبوب گردشگران و مسافران خواهد کرد. به‌ویژه اگر خود شهر چنین پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر داشته باشد. شما برای سفر به این بم و بازدید از ارگ قدیم و سایر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر کافیست بلیط هواپیما بم را از فلای تودی تهیه کنید تا راحتی سفر برای شما دوچندان شود. همچنین برای خاطری آسوده و داشتن سفری خوش می‌توانید از طریق فلای تودی برای رزرو هتل چهارستاره ارگ جدید بم یا سایر اقامتگاه‌های دلخواه خود اقدام کنید و از امکانات رفاهی، زیبایی و آرامش منطقه بهره ببرید. تیم فلای تودی در تمام سفر همراه شما خواهد بود. حتی اگر تصمیم به لغو سفر گرفتید، امکان استرداد بلیط برای شما فراهم است.

کد خبر: ۲۸۷٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha