۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
آشنایی با ساندویچ پانل مدرن پانل با عکس، مشخصات فنی و ابعاد و استانداردها

آشنایی با ساندویچ پانل مدرن پانل با عکس، مشخصات فنی و ابعاد و استانداردها

ساندویچ پانل محصولی منحصر بفرد مخصوص پیمانکاران و انبوه سازانی است، که از صرفه اقتصادی و مزایای بالای آن در ساخت سازه های جدید مطلع و از آن بهره میبرند.

به گزارش بازار، ساندویچ پانل محصولی  منحصر بفرد مخصوص  پیمانکاران و انبوه سازانی است، که از  صرفه اقتصادی و مزایای بالای آن در ساخت سازه های جدید مطلع و از آن بهره میبرند.بطور خلاصه میتوان گفت ساندویچ پانل ( Sandwich Panels ) نوعی مصالح ساختمانی با ساختاری متشکل از ۳ لایه مرکب، که وزنی بسیار سبک و نصبی آسان در سازها دارد .

ساندویچ پانل دیواری با این محصول میتوان چهار دیواری هایی متشکل از سقف ، دیوار با عایق بندی و مقاومت بالا در برابر سرما ، گرما ، رطوب و … در کمترین زمان ساخت

فناوری استفاده در شده در تولید ساندویچ پانل‌ پیش ساخته ساختمانی یکی از بروزترین  فناوری‌های عصر حاضر دربخش ساخت سازه های پیش ساخته صنعتی ، مسکونی و تجاری  در  دنیا میباشد، که امروزه در بخش صنعتی (ساخت سوله و یا کارگاه) ، بهداشتی ( اتاق تمیز یا کلین روم ) ، کانکس های اسکان ، کانکس نگهبان و … که از استقبال بالای مهندسان ، انبوه سازان برخوردار بوده است.

این اهداف ارزشمند تنها محدود به پیشبرد صنعت ساختمان و نزدیک کردن متریال با استاندارد های جهانی نبوده و مدیران این مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا در زمینه اشتغال زایی برای اقشار مختلف جامعه نیز بتواندد سهیم باشند و نقشی تاثیر پذیر ایفا کنند. وجود چنین اهدافی وجه تمایز مدرن پنل با دیگر مجموعه ها است که نه تنها محصولات جدید و نوآورانه را با قیمتی معقول و کیفیتی بالا ارائه می دهد بلکه التفات بسیاری به ارزش های انسانی ، اشتغال زایی و ارائه خدمات مشتری مدارانه دارد.

ساندویچ پانل مدرن پانل محصولی پر کاربرد جایگزین مصالح ساختمانی سنتی بعنوان یک جایگزین عالی به شکل پانل ساندویچی بجای مصالح سیمانی و آجری است.که در ساخت سقف و دیوارهای خارجی ساختمان ها همچون سازه های ساختمانی پیش ساخته یا آماده از آن استفاده میکنند. این محصول به سبب دارا بودن وزن سبک، نصب سریع و راحت و همچین مقرون به صرفه بودن در مدیریت هزینه ها، توجه بسیاری از انبوه سازان و سازنده سوله برای تولید کنندگان را به خود اختصاص داده است.

ساندویچ پانل (Sandwich Panels) - سفارش و خرید انواع ساندویچ پانل ها - ۰۹۱۲۲۹۴۹۸۹۱
۰۲۱-۴۴۰۰۴۹۰۰

به بیان دقیق تر میتوان گفت ساندویچ پانل از دو یا چند لایه بسیار سخت با یک هسته داخلی تولید میشود، که با توجه به نوع کاربری ،شرایط محیطی و نیاز مشتریان در ابعاد و ضخامت مختلف تولید میگردد. از ویژگی های پانل های ساندویچی که امروزه از آن در ساخت سازه های صنعتی و بهداشتی استفاده میکنند میتوان عایق بندی بسیار بالا در کنترل دما و جلوگیری از برودت دما و صوت را نام برد .

هسته داخلی ساندویچ پانل پانل ها

بطور کلی پانل ساندویچی (Sandwich panel) یک محصول پیش ساخته میباشد، که از چندین لایه تشکیل شده و به آن “روکش عایق از پیش مونتاژ شده” نیز گفته میشود. در واقع این نوع پانل های پیش ساخته همانند نان ساندویچ از دولایه با روکش  فلزی ( رویه و محافظ ) تشکیل شده اند که در میان این دولایه یک مواد از جنس فوم بصورت فشرده  (عایق) قرار دارد .

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل

لایه های بیرونی پانل ساندویچی میتواند تخته سه لا، فایبرگلاس، چوب، پی وی سی، فولاد، آلومینیوم و بسیاری از مواد دیگر باشد. نوع عایقی که در بین دو طرف این پانل بکار برده شده است میتواند پلی استایرن، پلی اورتان، چوب پنبه یا پشم شیشه باشد.بسته به کاربرد آنها، برخی از پانلها دارای پوشش تزئینی هستند. این نوع مصالح ساختمانی در طیف گسترده ای متشکل از طول و عرض  مختلف و همچنین ضخامت های متعدد در دسترس میباشد.

انواع ساندویچ پانل

همانطور که در سر فصل های فوق نیز به آن اشاره شد ساندویچ پانل ها صفحات چند لایه ای هستند که با توجه نیاز کاربران در طرح ها ، رنگ ها و ابعاد گوناگون ساخته می شوند اما اینکه انواع ساندویچ پانل ها کدامند و هر یک به چند دسته تقسیم می شوند سوالاتی است که برای بسیاری از افراد پیش می آید. در ادامه متن قصد داریم تا شما را با انواع مختلف ساندویچ پانل آشنا کنیم پس با ما همراه باشید…

مــشتریــان مـدرن پــانل

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری همانطور که از نامش نیز پیداست نوعی از پانل هایی است که برای پوشش سوله ها و دیواره ها به کار گرفته می شوند. ساختار این پانل های دیواری بگونه ای طراحی شده تا استحکام کافی را دارا باشد به همین دلیل است که در لایه های آن فوم پلیمری و ورق فولادی بکار رفته اند.

ساندویچ پانل سقفی

کاربرد این پانل ها نیز از نامشان پیدا است. ضخامت ساندویچ پانل سقفی میتواند ۴.۶.۸ و یا نهایتا ۱۰ سانتی متری باشد. بسیاری از افراد هنگام خرید ساندویچ پانل سقفی میپرسند مگر سقف نیز یک بخش از دیواره نیست پس چرا از تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری صحبت می کنید؛ در جواب به این سوال باید گفت که فوم ها ها و لایه های این دو پانل دارای ساختار و متریال های مشابهی هستند اما از لحاظ ظاهری ساندویچ پانل سقفی کمی ضخیم تر و دارای برآمدگی هایی است که مقاومت خمشی را به مراتب بالاتر می برد.

نکته : انواع دیگر ساندویچ پانل به چند دسته ساندویچ پانل پلی یورتان، پشم سنگ، پشم شیشه و پلی استایرن تقسیم می شود که هر یک به ترتیب ساختارشان تنها در فوم های به کار رفته در آنها متفاوت است.

جهت سفارش انواع ساندویچ پانل تماس بگیرید.

مشخصات فنی ساندویچ پانل

سازه های ساختمانی جزو پیچیده ترین سازه هایی هستند که بشر تا به امروز توانسته آن را به دست خود بسازد به همین دلیل اگر میخواهید به جای استفاده از مصالح سنتی از پانل های آمده استفاده کنید باید اگاهی کافی نسبت به مشخصات فنی آن نیز داشته باشید. مهمترین مشخصات فنی ساندویچ پانل ها که در مورد مصالح سنتی نیز صدق می کند به سه دسته ذیل تقسیم می شود.

خواص فیزیکی ( به منظور طیف گسترده ای از واحد ها چوتن جرم ، تخلخل چگالی ، عبور صدا و … )

خواص مکانیکی ( به معنای میزان مقاومت کشی ، فشاری و برشی و همچنین تحمل بار می باشد)

خواص شمیایی ( یک لیست بلند بالا از جمله تغییرات محیطی تاثیر گذار بر پانل ها از جمله خوردگی ، زنگ زدگی ، واکنش های شیمیایی برگشت پذیر و برگشت ناپذیر)

بهترین ساندویچ پانل تهران

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت و ساز؟

پیش از آنکه بخواهیم کاربرد ساندویچ پانل را با هم بررسی کنیم باید نسبت به ساختار آن پ اطلاعات کافی بدست آوریم و بدانیم که چیست و از چه متریالی ساخته شده تا در نهایت به این موضوع برسیم که چه کابردی دارد و در چه شرایطی می توان از آن استفاده کرد. علت نام گذاری این پانل ها به نام ساندویچ لایه ای بودن آنهاست که مانند ساندویچ از بخش های بیرونی و داخلی آن هم به شکل لایه لایه تشکیل شده اند. لایه های خارجی از جنس فلز ساخته اند و فضای داخلی آن دارای یک هسته از جنس پلی اورتان است که با دانسیته مختلف بین دو لایه تزریق شده اند. به دلیل وجود همین ساختار در ساندویچ پانل است که برای کارهایی چون کارخانه ها ، ساختمان های پیش ساخته ، کانکس ، اتاق های سرد خانه ای و … مورد استفاده قرار میگیرد.

نماینده انحصاری محصولات نوین ساختمانی در تهران، البرز، قم، مرکزی و همدان

لایه های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها با توجه به خصایلی که دارند ( سبک بودن ، عایق بودن ، پوشش دهی و … ) جزو بهترین متریال هایی است که برای کارهایی از این قبیل می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ساندویچ پانل ها علاوه بر هر آنچه تا به حال گفته و یا به آن اشاره شده جزو دسته بهترین عایق هایی هستند که می توان از آنها در راستای ذخیره سازی استفاده کرد. ساندویچ پانل های پلی اورتال نسبت به انتقال دما عایق بوده و چه دمای پایین و چه بالا را از خود عبود نمیدهند. به عبارتی میتوان گفت یک ساندویچ پانل ۵ سانتیمتری از لحاظ انتقال حرارت مشابه با یک دیوار آجری ۱۷۲ سانتی متری عمل میکند. ( دارا بودن این ویژگی ها قیمت ساندویچ پانل را نسبت به دیگر عایق ها آن هم در  بلند مدت به مراتب کاهش خواهد داد.

مدرن پانل تامین کننده ساندویچ پانل در تهران

عمر مفید ساندویچ پنل یا پانل ساندویچی چقدر است ؟

عوامل بسیاری هستند که تاثیر به سزایی بر عمر مفید ساندویچ پانل میگذارند، که فارغ از جنسی که پانل های ساندویچی از آن ساخته شده اند دو مورد از این دو عامل وزن و انواع ضخامت ساندویچ پانل هستند که هر یک به ترتیب اهمیت بسیاری داشته و عمر پانل را به مراتب افزایش می دهند. بنا به استاندارد جهانی که ساندویچ پانل ها بر مبنای آن ساخته میشوند وزن این پوشش های گالوانیزه ( آلوزونیک ) کمتر از ۱۰۰ گرم بر متر مر بع نباید باشد. ساندویچ پنل ها هر چه ضخیم تر باشند مقاومت بیشتری در برابر خوردگی از خود نشان داده و توانایی بیشتری برای محافظت از ورق ها دارند.

آموزش نصب ساندویچ پانل ها در ساخت و ساز ؟

پس از آنکه تیم طراحی وارد فاز عملیاتی بعدی یعنی بررسی و نصب ساندویچ پانلها شد باید اقداماتی از قبیل بررسی نقشه های سازه ای ، بازدید از پروژه و بررسی های میدانی و شناسایی نقاط دقیق از جمله ابعاد ، تعداد و … انجام شود تا جا گذاری پانل ها به طور دقیق بر روی نما مشخص شده و دیگر متریال مورد نیاز نیز تعیین شوند. برای آنکه بتوانید سهولت انجام کار را بیشتر کنید میتوانید از نرم افزار های معماری چون Auto CAD و Drawing Shop استفاده کنید تا اطلاعاتتان را تکمیل کنید. ( نکته : با استفاده از  چنین نرم افزار هایی به مراتب مدت زمان بهره برداریتان از پروژه کاهش خواهد یافت)

نکته : در صورتی که در نصب پنل ها تبحر کافی را ندارید بهتر است پیش از انجام کار آموزش نصب ساندویچ پانل ها را دنبال کنید.

عملکرد ساندویچ پانل ها در ساختمان ها 

آشنایی با ساندویچ پانل مدرن پانل با عکس، مشخصات فنی و ابعاد و استانداردها

تاثیر ساندویچ پانل ها بر محیط زیست

با توجه به متریال ، وزن و ضخامت ساندویچ پانل ها میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که در مکان های مختلف با آب و هوای متفاوت بدون هراس از وجود خرابی و یا وقوع مشکل از اسن محصول در ساخت دیوار و یا سقف ساختمان استفاده کرد، همین موضوع سبب شده است تا دور ریز بسیار کم و ارزش بسیار بالایی در حفظ محیط زیست داشته باشد. امروزه بسیاری از دوست داران محیط زیست تاثیر ساندویچ پنل ها بر محیط زیست را بسیار قابل توجه و چشمگیر میدانند. ( لازم به ذکر است که جلوگیری از اتلاف انرژی سبب حفظ منابع طبیعی خواهد شد)

فروشنده ساندویچ پانل در تهران + نماینده انحصاری فروش

انواع ورق در ساخت ساندویچ پانل ؟

ورق های پوششی یکی از اصلی ترین اجزای ساندویچ پانل هستند که در هر دو سمت ساندویچ پنل ها قرار میگیرند. ورق های سازنده ساندویچ پانل از جنس فولاد ساخته شده و در گرید های مختلفی موجود میباشند. نکته ای که در باب انواع ورق هایی که در ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار میگیرند صدق میکند این است که درصد عناصر تشکیل دهنده ورق ها موجب میشود تا فرم پذیری و استحکام آنها به مراتب بیشتر شده و همین موضوع سبب میشود تا سازه های پیش ساخته رایج تر از غیر باشند.

نوع پوششی که بر روی ساندویچ پنل ها قرار میگیرند به شرایط اقلیمی منطقه ای ( رطوبت، بارش ، برف و باران ، ارتفاع از سطح دریا و … ) که قرار است در آن نصب شوند بستگی داشته و به ترتیب به ورق های استیل ، گالوانیزه ، آلوزینک ، پلاستیسول و آلمینیوم تقسیم میشوند.کاربرد ساندویچ پانل های دیواری

پوشش ورق ساندویچ پانل

ورق های گالوانیزه و آلوزینک هر دو نوعی از پوشش ورق ساندویچ پنل هاست که هر دو از جنس ماده ای واحد ( فولاد کربنی ) اما با روکش های آبکاری شده متفاوت ساخته شده اند. شایان ذکر است که در مورد پوشش ورق های ساندویچ پنل هر چه جرم بیشتر باشد میزان مقاومت در برابر خوردگی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و هر چه این میزان مقاومت بیشتر باشد عمر مفید ساندویچ پانل نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

فروشنده ساندویچ پانل در تهران + نماینده انحصاری فروش

راهنمای خرید و قیمت ساندویچ پانل سال ۱۴۰۳

برای خرید ساندویچ پانل فارق از قیمت ساندویچ پانل میبایست به مسائلی چون جنس ، پوشش، ضخامت، موقعیت مکانی با توجه به آب و هوا، نوع کاربری و … بستگی داشته و در کارخانه های مختلف با توجه شرایط کاری ، موادی که مورد استفاده قرار می گیرند ، جنس فوم ، ضخامت فوم ( ساندویچ پانل ۱۰ سانتی متری ، ساندویچ پانل ۴ سانتی متری ) و … متغییر است. جهت دریافت قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل از مجموعه مدرن پنل با شماره ۰۹۱۲۲۹۴۹۸۹۱ تماس بگیرید تا کارشناسان حاذق مجموعه شما را راهنمایی کنند.

منظور از دانسیته یا چگالی در ساختار ساندویچ پنل چیست ؟

دانسیته ، چگالی ، وزن و فشردگی هر چهار کلمه دارای یک معنای واحد بوده و نمادی از جرم در واحد حجم می باشند، در کلامی ساده تر می توان گفت دانسیته رابطه مستقیمی با جرم دارد. فارغ از دانسیته ساندویچ پانل معمولا به طور کلی دانسیته بر مبنای شناور بودن بر مبنای شناور بودن بر روی آب سنجیده شده و عدد مطلوب آن بین ۴۰ تا ۴۲ کیلومتر مربع می باشد.

آیا ساندویچ پانل نوعی عایق حرارتی است ؟

جابه جایی ساندویچ پانل ها به چه صورت است ؟

جابه جایی سازه های آماده ای چون ساندویچ پانل بنا به وزن و ساختاری که دارد می تواند به اشکالی گوناگون انجام شود. در صورتی که وزن سازه بیش از میزان حمل عادی باشد جابه جایی ساندویچ پانل ها با استفاده از جرثقیل انجام خواهد شد تا هم در سرعت صرفه جویی شده و هم سلامت پنل ها تضمین شوند. البته این نکته نیز شایان ذکر است که برخی از ساندویچ پنل ها با استفاده از یک فیلم پلاستیکی پیچیده می شوند و در هر شرایط تمهدیداتی برای حفاظت از آنها می توان اندیشید.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است؟

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل با توجه به اینکه از چه نوعی ( سردخانه ای، کلین رومی ، سقفی ، دیواری و … ) و در چه ابعاد و ضخامتی باشد متغییر است. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که شرایط اقتصادی نیز تاثیر به سزایی بر قیمت هر متر مربع از ساندویچ پانل ها دارند پس تا یک حدی را می توان با توجه به درخواست مشتری و بخش از آن را به مسائل دیگری چون مشکلات اقتصادی و شرایط عمومی دانست.

قطعات جانبی ساندویچ پانل چیست

قطعات جانبی شامل تمامی ابزارهاو فعایلت هایی هستند که در راستای اجرا، نصب و نگهداری ساندویچ پانل باید از آن استفاده کرد؛ ( این ابزار شامل فلاشینگ، انواع پیچ ، تیزه سقفی و فینیشر می شود)  با اینکه این سازه ها پیش ساخته هستند اما به دلیل کاربری که دارند نمی توان تمهیدات لازم برای نگهداری آن را نادید گرفت چرا که توجه به این سازه های پیش ساخته روز به روز در حال افزایش بوده و حتی در پروژهای مختلفی چون دامداری، کشاورزی، صنایع داروسازی و … نیز می توان از آن استفاده کرد.

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت

ساندویچ پانل ها با توجه به ساختاری که دارند هزینه سازنده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند اما تعدادی از افراد بر این باورند که با استفاده از ساندویچ پانل ارزان و با قیمت کمتر از عرف بازار می توانن میانگین هزینه های خود را بیش از مقدار معقول کاهش دهند اما نمی دانند که خرید ساندویچ پانل های بی کیفیت نه تنها سبب خیر بلکه به شدت آسیب رسان نیز خواهد بود.

ابعاد ساندویچ پانل ها

عاد این پانل ها با توجه به نیاز کاربر می تواند متغییر باشد یعنی ضخامت ، عرض و ارتفاع ، پوشش ورق و بسیاری از عوامل دیگر هستند که می توانند در این روند تاثیر گذار باشند. با این وجود شایان ذکر است که میانگین عمومی ابعاد پانل ها در بحث ضخامت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر و عرض بین ۱ تا ۱۲ متر در بازار عرضه می شود. البته نوع کاربری ، محیطی که ساندویچ پانل در آن قرار خواهد گرفت تاثیر انکار ناپذیری بر ابعاد آن نیز خواهند گذاشت

زمان تحویل سفارش ساندویچ پانل

زمان تحویل سفارش شما با توجه به اینکه چه ساختاری را می خواهید پیاده سازی کنید و چه درخواستی دارید وابسته خواهد بود به همین دلیل اگر این واحد برای شما بسیار حائز اهمیت پیش از خرید تمام سوالات خود را از پشتیبانان مجموعه بپرسید.

رنگ ها و طرح های ساندویچ پانل

با توجه به پالت هایی که شرکت در اختیار شما قرار می دهد می توانید رنگ و یا طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و در صورتی که رنگ و یا طرح خاصی را مد نظر دارید می توانید درخواست خود را برای پشتیبانان مجموعه ارسال کنید.

مزایای ساندویچ پانل

یکی از مزیای قابل توجهی که این پانل های آماده دارند صرفه جویی در زمان و هزینه است که در متن های بالا نیز به آن اشاره شده است چرا که طبیعتا ساخت سازه با استفاده از مصالح سنتی ، هزینه و زمانی که باید به آن سازنده اختصاص دهد را هیچگاه با استفاده از سازه های آماده ای که تمامی تمهیدات مورد نیاز آن اندیشیده شده است نمی توان یکسان دانست با تمامی این تفاسیر برخی دیگر از مزایای ساندویچ پانل ها به شرج ذیل می باشند …

  • امکان جابه جایی آسان سازه
  • عمر مفید بالا
  • پایداری در برابر زمین لرزه
  • دارا بودن قابلیت شست و شو
  • عایق خوب سرما و گرما
  • هزینه پایین نگهداری

شرکت مدرن پانل با دو دهه تجربه در تامین متریال مورد نیاز صنایع ساختمانی با اهدافی والا و دور اندیشیدانه همیشه در تلاش بوده تا در راستای ارائه محصولات با بالاترین کیفیت  و ارائه خدمات نوین به مشتریان قدم بردارد تا بتواند بخشی از میراث معنا دار این سرزمین باشد.

کد خبر: ۲۸۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha